کد خبر: ۱۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 06 March 2021
13 شرکت خصوصی ایران در یازده ماهه منتهی به بهمن 1399 بالغ 68 هزار میلیارد ریال یعنی 54 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی اندوخته دار و 14 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر زندگی غیراندوخته دار تولید کردند.

یکی از جذاب ترین رشته های بیمه گری در ایران و جهان بیمه عمر و زندگی است.این رشته از بیمه گری هم برای شرکت های بیمه و هم برای مشتریان جذاب بوده و یک بازی دوسر برد در صنعت بیمه و بازار مالی ایران است.


به گزارش بانکداری ایرانی،   شرکت های بیمه در سال 99 در بخش بیمه زندگی با رشد متوسط 45 درصدی مواجه شدند. این بخش از رشته بیمه گری دارای کمترین میزان نسبت خسارت را در صنعت بیمه داشته و یکی از جذاب ترین و حرفه ای ترین رشته بیمه گری دنیاست.


13 شرکت خصوصی ایران در یازده ماهه منتهی به بهمن 1399 بالغ 68 هزار میلیارد ریال یعنی 54 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی اندوخته دار و 14 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر زندگی غیراندوخته دار تولید کردند.


در بین شرکت های بیمه ، بیمه آسیا بالاترین بیمه زندگی را در دو سال گذشته تولید کرده است. بیمه آسیا در دوسال گذشته نسبت خسارت خود را کاهش داده است و از 37 درصد به 35 درصد رسانده است.


پایین ترین نسبت خسارت متعلق به بیمه دی است. هرچند که میزان بیمه عمر تولیدی قابل قیاس با شرکت های بزرگی چون پاسارگاد و آسیا نیست. در حقیقت پایین ترین نسبت خسارت واقعی متعلق به بیمه پاسارگاد با نسبت 10 است.


بیمه البرز در حوزه بیمه عمر غیراندوخته دار بیشترین نسبت خسارت را با عدد 134 درصدی داراست و در سال 1399 کمترین نسبت خسارت در بیمه عمر غیر اندوخته دار به بیمه ملت و بیمه سامان با رقم 17 درصدی تعلق داشت.

 

 

تحلیل و بررسی بیمه عمر و زندگی در دو سال گذشته

 

 

در حقیقت ، بیمه عمر به عنوان سرمایه‌گذاری امن و مطمئن که پوشش‌های بیمه‌‌ای متنوعی را در دل خود جای داده یکی از محبوب‌ترین بیمه‌ها درسطح جهان به شمار می‌آید.


بیمه‌های زندگی(عمر) در بیمه‌های زندگی، بیمه‌گذار/ بیمه شده می‌تواند بر حسب شرط دریافت مزایای بیمه‌نامه (حیات و یا فوت بیمه شده)، نحوه دریافت مزایا (یکجا یا به صورت مستمری)، زمان دریافت مزایا و نحوه پرداخت ‌حق‌بیمه، هر نوع بیمه‌نامه‌ای را که پاسخگوی نیازهایش باشد، خریداری کند.


بیمه‌نامه‌های زندگی به دو صورت انفرادی و گروهی صادر شده و بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار می‌دهند. رایج‌ترین بیمه‌نامه انفرادی در این رشته، «بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز» است که علاوه بر جنبه پس‌انداز و تشکیل سرمایه، خطر فوت را تحت پوشش قرار می‌دهد. مزایای بیمه‌نامه‌های انفرادی می‌تواند به شرط فوت بیمه شده به بازماندگان او (یا ذی‌نفع بیمه‌نامه) تعلق یابد.


بیمه عمر برای افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه نیز یکی از عوامل موثر است چرا که در بین همه طبقات جامعه گستردگی خاصی دارد.

لیلا فریادرس
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: