کد خبر: ۱۹۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 01 March 2021
دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در آيين امضاي تفاهم‌نامه اين بانک با سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح و سازمان اتكا گفت: بانك مهر ايران، بانك مردم است. با اين تفاهم‌نامه بانك مهر ايران مي‌تواند نيروهاي مسلح را به‌عنوان يكي از اقشار مهم جامعه تحت پوشش درآورد. همواره خلأيي در نظام بانكي وجود داشت؛ اينكه بانكي بتواند خدمات مربوط به اشخاص حقيقي، پرسنلي و خدمات بانكي مربوط به آحاد جامعه را ارائه كند. خوشبختانه با ظهور و بروز بانك مهر ايران چنين خدماتي ارائه شد و سال به سال نيز گسترده‌تر مي‌شود.

بانک مهر ایران به بازنشستگان نیروهای مسلح ۴ فقره تسهیلات ۵۰ ميليون ريالي پرداخت مي‌کند.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین اين بانک، سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح و همچنين سازمان اتکا منعقد شد که در چارچوب آن بازنشستگان نيروهاي مسلح مي‌توانند از تسهيلات قرض‌الحسنه بانك مهر ايران استفاده كنند.


این تسهیلات به بازنشستگان معرفی شده از سوی سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح و براي خريد از فروشگاه‌هاي اتکا در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.


دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در آيين امضاي تفاهم‌نامه اين بانک با سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح و سازمان اتكا گفت: بانك مهر ايران، بانك مردم است. با اين تفاهم‌نامه بانك مهر ايران مي‌تواند نيروهاي مسلح را به‌عنوان يكي از اقشار مهم جامعه تحت پوشش درآورد. همواره خلأيي در نظام بانكي وجود داشت؛ اينكه بانكي بتواند خدمات مربوط به اشخاص حقيقي، پرسنلي و خدمات بانكي مربوط به آحاد جامعه را ارائه كند. خوشبختانه با ظهور و بروز بانك مهر ايران چنين خدماتي ارائه شد و سال به سال نيز گسترده‌تر مي‌شود.

بانکی که هر سال به بیش از ۲ میلیون نفر تسهيلات مي‌دهد
اکبری درباره تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران، اظهار کرد: سالي بيش از ۲ ميليون نفر از تسهيلات بانک مهر ايران استفاده مي‌كنند. تا اين لحظه از سال جاري بالغ بر ۳۰۰هزار ميليارد ريال به ۲ ميليون و ۲۰۰هزار نفر پرداخت شده است. همه اين تسهيلات كمتر از ۴ درصد كارمزد دارد. همچنين پايين بودن ميزان معوقات، يكي از ويژگي‌هاي تسهيلات پرداخت شده است؛ به‌طوري كه نسبت مطالبات اين تسهيلات كمتر از يك درصد است.
وی در ادامه با اشاره به طرح کالاکارت بانک مهر ایران، گفت: کالاكارت برای پشتیباني از مشتريان بانك ارائه شده است. در ايامي كه فشار زيادي از محل تورم و كرونا روي معيشت مردم وجود دارد، تقسيم كردن هزينه‌هاي خانوار به اقساط مختلف، مي‌تواند كمك مناسبي به آن‌ها كند.


مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: اکنون کالاکارت بانك مهر ایران با اقساط ۶ تا ۱۲ ماه ارائه می‌شود. اين موضوع به‌صورت عام است و همه مردم كشور مي‌توانند از اين خدمت بانك مهر ايران استفاده كنند. پيش از اين يك خدمت اختصاصي نيز به سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح ارائه شد كه بانك مهر ايران در اين راستا مبلغ قابل توجهي را در قالب وام‌هاي ۵۰ ميليون ريالي پرداخت كرد. در مجموع بانك مهر ايران بيش از ۱۰هزار ميليارد ريال در سال قبل به ۲۰۰هزار نفر پرداخت كرد.

دریافت ۴ وام ۵۰ میلیون ریالي
وی این‌طور ادامه داد: اکنون نیز در چارچوب این تفاهم‌نامه وام‌هاي ۵۰ ميليون ريالي با نرخ کارمزد ۲ درصد، ارائه مي‌شود. اميدواريم بتوانيم به همه خانوارهاي تحت پوشش سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح تسهيلات دهيم. اين وام‌ها در قالب چهار وام ۶ ماهه طراحي شده، به‌طوري که هر ۶ ماه يک بار ۵۰ ميليون ريال وام پرداخت مي‌شود. فرد خريد خود را از اتكا با اين وام انجام داده، آن را در ۶ قسط تسويه مي‌كند و مجدداً اين وام را دريافت مي‌كند.
اکبری اعلام کرد: بانک مهر ایران آمادگی دارد در همین چارچوب و برای پوشش همه شاغلین نیروهای مسلح، وام براي خريد کالاي مصرفي و کالاي سرمايه‌اي و بادوام پرداخت کند.

رضایت از همکاری با بانک مهر ایران
سردار محمدرضا گودرزی، رئیس سازمان بازنشستگی نیروهاي مسلح درباره اين تفاهم‌نامه گفت: اتفاق بسيار خوبي در حال رخ دادن است و براي نخستين بار در سطح نيروهاي مسلح اين کار انجام مي‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: از دکتر اکبری و سردار حشمتی‌پور تشکر می‌كنم كه كمك كردند اين كار انجام شود. ما براي كساني كار مي‌كنيم كه ۶۰ درصدشان جانباز و ايثارگر هستند. كساني كه سال‌هاي درازي از عمر خود را خدمت كرده‌اند و عده زيادي از آن‌ها ۸ سال جنگ تحميلي را در جبهه‌ها بوده‌اند.
گودرزی همچنین گفت: از روزی که با بانک مهر ایران شروع به همکاري کرده‌ايم، كارهاي جديد زيادي را با همكاري يكديگر انجام داده‌ايم و هر دو راضي بوده‌ايم.

امیدوارم تفاهم‌نامه دوم با بانک مهر ایران منعقد شود
سردار مسعود حشمتی‌پور، مدیرعامل سازمان اتکا نیز در این نشست گفت: هدف از تعامل با بانک مهر ايران و سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح اين است که به نيروهاي مسلح در حوزه مصرف، خدماتي را ارائه کنيم و بتوانيم رضايت بازنشستگان نيروهاي مسلح را جلب كنيم. حدود چهار ميليون و ۶۰۰هزار نفر را تحت پوشش داشته و وظيفه داريم در حوزه مصرف، خدمات‌رسان اين جامعه هدف باشيم. بيش از دو ميليون نفر از اين تعداد خانواده‌هاي نيروهاي مسلح هستند.


وی این‌طور ادامه داد: این همکاری سه‌جانبه تجربه تازه‌اي است و اميدوارم توسعه يابد و الگوي موفقي براي همکاري مشترک بين نيروهاي مسلح و بخش بانکي باشد.
حشمتی‌پور ابراز امیدواری کرد که به‌زودی تفاهم‌نامه دوم بين سازمان اتکا و بانک مهر ايران منعقد شود و بتوانيم به شاغلين نيروهاي مسلح، خدمات لازم را عرضه كنيم.

تسهیلات بدون ضامن!
گفتنی است مبلغ این تسهیلات حداکثر ۵۰ میليون ريال و مدت بازپرداخت آن ۶ ماه است. همچنين نرخ کارمزد اين تسهيلات تنها ۲ درصد است.
مبلغ این تسهیلات از طریق شارژ حکمت کارت بازنشستگان نیروهاي مسلح انجام مي‌شود. بازپرداخت اقساط آن توسط سازمان بازنشستگي صورت مي‌گيرد و براي دريافت آن نيازي به ضامن نيست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: