کد خبر: ۱۹۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 16 February 2021
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، منبع تامین مالی صندوق همگانی بیمه حوادث طبیعی را اعلام کرد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، منبع تامین مالی صندوق همگانی بیمه حوادث طبیعی را اعلام کرد.


به گزارش روابط عمومی بیمه دانا به نقل از شادا، عباس معمارنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی گفت: اگر در گذشته در چند استان بلایای طبیعی رخ می‌داد افرادی که بیمه بودند مبالغ خسارت را از شرکت‌های بیمه می‌گرفتند ولی اگر بیمه نداشتند دولت مجبور به تأمین مالی بود که این بار سنگینی را به دولت تحمیل کرده است. دو ماه پیش قانون صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ گردید و اساسنامه آن نیز تصویب شده و در حال راه اندازی است.

وی در ادامه افزود: بخشی از حق بیمه این صندوق توسط دولت و بخش دیگر توسط مردم پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد به عملکرد صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور اشاره کرد و افزود: امروز هیچ زندانی در زندان نیست که حبس وی ناشی از عدم پرداخت خسارت مربوط به تصادف باشد و تمام کسانی که بیمه نامه نداشته و در تصادفات رانندگی موجب خسارت به بقیه شده اند خسارت ها توسط این صندوق پرداخت شده است که بر این اساس 1000 میلیارد تومان در ده ماهه ابتدای امسال از سوی این صندوق خسارت پرداخت شده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، حدود 17 هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد فروخته شده است.

وی گفت: از امروز (شنبه 25 بهمن) بانک های ملی و تجارت آمادگی دارند به شکل الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری، به سهام داران سهام عدالت، حداقل معادل 50 درصد ارزش این سهام، کارت اعتباری اعطاء کنند. وی همچنین با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک، بانک های دیگری نیز آماده ارائه این خدمت خواهند بود، گفت: بانک های کشور با هماهنگی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهام عدالت افراد خواهان دریافت کارت اعتباری را در ضمانت بانک خواهند برد و صاحبان این کارت ها می‌توانند جهت استفاده از خرید های روزانه خود، از آن استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه به رشد 25 درصدی ارائه تسهیلات در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در 10 ماهه نخست امسال حدود 1200 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط نظام بانکی پرداخت شده، این در صورتی است که این رقم در کل سال گذشته 970 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط نظام بانکی در بخش های مختلف اقتصادی در کشور شامل: 7 درصد کشاورزی، 29 درصد صنعت و معدن، 6 درصد مسکن و ساختمان، 18 درصد بخش بازرگانی و 40 درصد بخش خدمات بوده است.

معمارنژاد در رابطه با هدف از دریافت تسهیلات افزود: 13 درصد از این تسهیلات ایجادی، 12 درصد توسعه ای، 60 درصد تامین سرمایه در گردش، 3 درصد بابت تعمیرات و 9 درصد مربوط به خرید کالای شخصی و 3 درصد سایر تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه با استراتژی فراگیری مالی می توانیم در سه بخش بانک ، بیمه و بورس ، در اقصی نقاط کشور با هزینه مناسب و دسترسی سریع و آسان به مردم خدمات ارائه دهیم، بیان داشت: با همه این شرایط، بستن یک شعبه، بر اساس ملاحظات اجتماعی و منطقه ای صورت خواهد گرفت و اگر حتی در مکانی، شعبه ای زیان ده باشد اما مردم به آن نیاز داشته باشند، آن شعبه بسته نخواهد شد؛ چون هدف اصلی ما خدمت به مردم است؛ ضمن اینکه برای ارائه این خدمات ممکن است الزاما نیاز به حضور فیزیکی در همه نقاط وجود نداشته باشد.

معاون وزیر اقتصاد افزود : در سال گذشته 82 درصد تراکنش های بانک‌ ها بصورت الکترونیکی و غیر حضوری بوده و این رقم برای امسال این بانک با توجه به شیوع ویروس کرونا حدود 92 درصد بوده است.

معمارنژاد در خصوص اجرای حاکمیت شرکتی در بانک های دولتی گفت: در این راستا، علاوه بر تفکیک مدیر عامل از رییس هیات مدیره اعضای اجرایی و غیر اجرایی هیات مدیره بانک ها تعیین شده و کمیته های حاکمیت شرکتی نیز در بانک ها تشکیل شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: