کد خبر: ۱۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران امروز (دوشنبه) در ششمین نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا اعلام کرد: روزانه داده‌های پنج ماهواره به صورت آنلاین و داده‌های ۱۳ ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

بانکداری ایرانی -به گزارش ایرنا، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران امروز (دوشنبه) در ششمین نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا اعلام کرد: روزانه داده‌های پنج ماهواره به صورت آنلاین و داده‌های ۱۳ ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

مرتضی براری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند با اعلام این خبر افزود: سازمان فضایی داده‌های ماهواره ای را دریافت و آرشیو می‌کند و برای توسعه داده‌های مورد نیاز صنایع مختلف بسترسازی کرده است.
به گفته معاون وزیر ارتباطات، سیاست آزادسازی و بسترسازی استفاده از داده‌ها و ارایه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران قرار دارد.

براری با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی داده ماهواره‌ای در هفته گذشته، اظهار داشت: استارتاپ‌ها می‌توانند از داده‌های این مرکز استفاده کرده و بهره‌برداری کنند.

او گفت: ۶ شتاب‌دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با کمک بخش خصوصی سه شتاب‌دهنده در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه‌اندازی کنیم.
براری تصریح کرد: ظرفیت بکر ۱۵ میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارایه داده‌های ماهواره‌ای بتوانیم به بخش کشاورزی کمک کنیم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی اینترنت اشیا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۹۹ در سالن ۲۷ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: