بانک دی و شرکت ملی پست ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کردند. مدیرعامل بانک دی در این مراسم گفت: در این بانک با توجه به شبکه محدود شعب در سراسر کشور و لزوم خدمترسانی باکیفیت به مشتریان در سریعترین زمان ممکن در اقصی نقاط کشور، در کنار توسعه و تجهیز زیرساختهای بانکداری الکترونیک، برونسپاری برخی از خدمات مشتریان به یک الزام عملیاتی و کارکردی تبدیل شده است که انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت ملی پست ایران در همین راستا صورت میگیرد. برات کریمی بر لزوم استفاده از ظرفیتهای شبکه پستی در گسترش ارائه خدمات بانکی به مشتریان تاکید کرد.
وی گفت: امروزه مدیریت هزینههای سازمان از طریق برونسپاری برخی خدمات، به یک هدف استراتژیک تبدیل شده است که نقش مهمی در کاهش هزینهها و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان دارد.
مدیرعامل بانک دی گستردگی نقاط تماس، ایجاد دسترسی عمومی و همچنین پایین بودن هزینه خدمات شرکت ملی پست ایران را از بزرگترین مزیتهای این شرکت برشمرد و تصریح کرد: امیدوارم انعقاد این تفاهمنامه، ضمن گسترش دسترسی جامعه هدف بانک در سراسر کشور به خدمات بانک، زمینه ارائه خدمات متمایز به مشتریان و افزایش رضایت آنها را فراهم کند.
در ادامه این مراسم، رمضانعلی سبحانیفر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز گفت: امروز در تمام دنیا شاهد حرکت به سمت کاهش تعداد شعب بانکها هستیم، زیرا استراتژی برونسپاری خدمات به شرکتهای پستی، یک فرصت ویژه را برای بانکها در زمینه تمرکز تخصصی بر امور بانکداری فراهم کرده است.
وی افزود: بانک دی نیز با برخورداری از این نگاه استراتژیک، استفاده از ظرفیت شبکه مویرگی شرکت ملی پست ایران را به عنوان راهکاری برای توسعه خدمات خود به مشتریان مدنظر قرار داده است که امیدواریم امضای این تفاهمنامه زمینه بهرهمندی هرچه بیشتر بانک از خدمات نیابتی شبکه پستی، به ویژه در شرایط همهگیری ویروس کرونا را فراهم کند.
بر اساس این تفاهمنامه، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خدماتی مانند انجام فرآیند افتتاح حساب دستهای، درخواست و تحویل دستهچک، ابلاغ اخطاریه به مشتریان بدهکار و ضامنان، درخواست غیرحضوری و پرداخت تسهیلات و برخی دیگر از خدمات به درخواست بانک دی را انجام خواهد داد.