کد خبر: ۱۹۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 14 February 2021
مدیرعامل فرابورس در معرفی شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) گفت: این شاخص علاوه بر اینکه امکان مقایسه بازارهای مالی مختلف را فراهم می‌کند، با ارائه‌ داده از روند کلی بازار بدهی به تحلیل‌ سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران کمک می‌کند.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل فرابورس در معرفی شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) گفت: این شاخص علاوه بر اینکه امکان مقایسه بازارهای مالی مختلف را فراهم می‌کند، با ارائه‌ داده از روند کلی بازار بدهی به تحلیل‌ سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، امیر هامونی در جریان آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران(Sindex) که بعد از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، به تاریخچه راه‌اندازی تامین مالی جمعی اشاره کرد و گفت: از سال 94 بیش از 30 جلسه کارگروه تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی تامین مالی جمعی در دفتر مدیرکل کارآفرینی وزارت کار برگزار شد و در سال 97 دستورالعمل آن، از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: برای نخستین ‌بار موافقت اصولی به یک شرکت با مسولیت محدود داده شده است تا از بستر تامین مالی جمعی اقدام به تامین مالی کند؛ همچنین به یک پلتفرم که در بستر بلاک‌چین است مجوز فعالیت داده شده تا بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی اشاره کرد: درخواست‌های بررسی ‌شده برای موافقت اصولی به سکوهای عامل تامین مالی جمعی در سامانه http://www.cf.ifb.ir تاکنون 72 مورد و تعداد درخواست‌های بررسی‌ شده، 28 مورد بوده است؛ همچنین به 7 متقاضی تامین مالی جمعی موافقت اصولی داده شده و 4 مجوز فعالیت به شرکت‌های آتنا، کارن، پارس فاندینگ و فاینتک اعطا شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به معرفی شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) پرداخت و با بیان اینکه این شاخص، معیاری برای نمایش بازدهی و ریسک بازار اوراق بدهی در فرابورس ایران است، گفت: شاخص صکوک فرابورس ایران علاوه بر اینکه امکان مقایسه بازارهای مالی مختلف را فراهم می‌کند، با ارائه‌ داده از روند کلی بازار بدهی به تحلیل‌ سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران کمک می‌کند؛ همچنین ایجاد زیرساخت جهت تولید ابزارهای پوشش ریسک در بازار بدهی مانند آتی شاخص و اختیار خرید و فروش شاخص از دیگر مزیت‌های این شاخص است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: