کد خبر: ۱۹۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
سپرده های سرمایه گذاری بانک تجارت در پایان دی ماه سال جاری به بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و تسهیلات اعطایی این بانک هم از ۲۳۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

آخرین وضعیت منابع و مصارف بزرگترین بانک بورسی ایران بانکداری ایرانی- سپرده های سرمایه گذاری بانک تجارت در پایان دی ماه سال جاری به بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و تسهیلات اعطایی این بانک هم از ۲۳۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

به گزارش بانکداری ایرانی و براساس تازه ترین گزارش از فعالیت ماهیانه بزرگترین بانک خصوصی کشور منتهی به پایان دی ماه سال ۹۹، مانده منابع سپرده ای این بانک با رشد ۴۲ درصدی نسبت پایان سال گذشته به رقم ۲۸۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان رسید و بخش مصارف هم مانده تسهیلات اعطایی با افزایش ۴۳ درصدی نسبت به پایان سال قبل به ۲۳۳ هزار و ۳۷ رسید .

 بانک تجارت با پشتوانه منابعی که توانسته جذب کند و همچنین تسهیلات اعطایی که در اختیار بخش های مختلف اقتصادی قرار داده است ، در مجموع ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان در آمد از محل تسهیلات اعطایی در این دوره کسب کرد که در مقایسه با سال قبل هفت درصد رشد داشته است و علارغم رشد ۴۲ درصدی میزان سپرده های سرمایه گذاری ، سود پرداختی به این منابع شش درصد در این ۱۰ ماه کمتر از ۱۲ ماه سال گذشته بود که حاکی از توفیق این بانک در بهینه سازی پرتفوی منابع خود است این مهم حاصل افزایش سهم سپرده های بدون هزینه و کم هزینه است در سبد منابع جذب شده در این بانک است .

این بانک خصوصی در بخش جذب منابع قرض الحسنه هم عملکرد مطلوبی داشته است بطوری در پایان دی ماه مانده این سپرده ها با رشد ۵۴ درصدی نسبت به پایان سال گذشته به رقم ۸۲.۷ هزار میلیارد تومان رسید. بانک تجارت در مهمترین عملیات بانکی در سال جاری هم عملکرد بسیار مطلوبی داشته بطوری که تراز عملیاتی این بانک در ۱۰ ماهه نخست امسال با رشد دو برابری به رقم ۴.7 هزار میلیارد تومان رسید، این رقم در 12 ماه سال گذشته ۲.۴ هزار میلیارد تومان بود.

آخرین وضعیت منابع و مصارف بزرگترین بانک بورسی ایران
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: