کد خبر: ۱۹۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - 13 February 2021
رئیس هیئت ‌مدیره موسسه اعتباری ملل در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی؛
یکی از خدماتی که موسسه ملل برای تسهیل در دستیابی مشتریان به امکانات شبکه بانکی انجام داده طراحی و ارائه نرم افزار «فام» است .

«فام» در راستای مسئولیت اجتماعی و تسهیل در امور شهروندان ارائه شد بانکداری ایرانی -  یکی از خدماتی که موسسه ملل برای تسهیل در دستیابی مشتریان به امکانات شبکه بانکی انجام داده طراحی و ارائه نرم افزار «فام» است که از سوی شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) وابسته به موسسه اعتباری ملل ارائه شده‌است.


سید مرتضی بکاء، رئیس هیئت ‌مدیره موسسه اعتباری ملل در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی، ضمن بیان مطلب فوق، در ادامه، اظهار کرد: نرم افزار «فام» یک اپلیکیشن موبایلی و وب‌گاهی است که به صورت رایگان برای استفاده از خدمات بانکی در اختیار شهروندان قرار گرفته است. با این نرم افزار شهروندان قادر خواهند بود که از تمامی خدماتی که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات مجوز ارائه داده، بهره برداری کنند.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل موسسه افزود: از ویژگی‌های خاص این نرم افزار ابزار استفاده نابینایان عزیز از این نرم افزار است. این افراد می توانند از طریق سیستم عامل اندروید از همه امکانات بانکی این نرم افزار بهره ببرند.


سید مرتضی بکاء امکانات نرم افزار «فام» را این گونه تشریح کرد: در این نرم افزار خدماتی مانند پویا نگار(دریافت آفلاین رمزدوم پویا برای کارت های بانکی ملل)، انتقال وجه ( از مبدا ملل، ملت، سامان، آینده، سینا و ایران زمین)، امکان انتقال وجه با شماره همراه، امکان دسترسی و نصب همراه بانک ملل، امکان مدیریت کارت های بانکی و ورود اطلاعات شماره کارت با دوربین تلفن همراه، سامانه اعلام مغایرت ملل، خرید شارژ، برای سه اپراتور به صورت کد شارژ و شارژ مستقیم، خرید بسته اینترنتی برای سه اوپراتور، ثبت نام سجام، استعلام و پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، استعلام جرائم رانندگی و سهام عدالت قابل بهره برداری است.


موسس شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل، قابلیت استفاده از این نرم افزار را در سه نسخه اندروید، ios و وب امکان پذیر دانسته و افزود: اخیرا جشنواره یلدایی از سوی موسسه ملل برگزار شد که با استقبال مشتریان مواجه شد. جشنواره بعدی نیز در ولادت حضرت زهرا (س)برگزار خواهد شد که در این جشنواره نیز مجددا روی این اپلیکیشن کار شده و به شهروندان بیشتر معرفی خواهد شد.


رئیس هیئت ‌مدیره موسسه اعتباری ملل در خصوص سرویس‌هایی که در آینده به این نرم افزار افزوده می شود گفت: یکی از مهمترین سرویس‌هایی که در آینده نزدیک به آن اضافه می‌شود سرویس‌های چک است. از جمله آن سرویس استعلام اعتبار صادر کننده چک، سرویس ثبت چک، سرویس انتقال چک، سرویس بررسی وضعیت انتقال چک، استعلام وضعیت چک صادر شده و سرویس تاییدیه دریافت چک است که تحول بزرگی در این حوزه تلقی می شود. همچنین از دیگر امکاناتی که در آینده نزدیک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت می توان به امکان دریافت موجودی کلیه کارت های عضو شبکه شتاب، دریافت شماره شبا و دریافت فرامین صوتی اشاره کرد.


سید مرتضی بکاء در خصوص دریافت کارمزد از این نرم افزار و دیگر نرم افزارها اظهار کرد: این نرم افزار رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته است. از طرف دیگر ، بر اساس قوانین بانک مرکزی به دلیل اینکه این اپلیکیشن ها در شبکه بانکی فعالیت می کنند، سیاست‌های بانک مرکزی را رعایت کنند و بر اساس سیاست های بانک مرکزی هیچ کارمزدی دریافت نخواهد شد، اما در شبکه شتاب بر اساس قوانین موجود کارمزدهایی برای برخی ازخدمات دریافت می شود. کسی که خدماتی را ارائه می کند باید سرویس دهنده خدماتی را ارائه می کند و این خدمات قابل خریداری است وکسی که خدماتی را به دلیل منفعت های دیگر استفاده می کند باید هزینه ای را برای آن سهولت پرداخت کند اما در بسیاری از موارد خود ارائه کننده خدمات باید هزینه را پرداخت کند که کمی دور از واقعیت است و باید این رویه تغییر کند.


سید مرتضی بکاء، رئیس هیئت ‌مدیره موسسه اعتباری ملل همچنین در خصوص اینکه اپلیکیشن به چه میزان سود از نظر زمانی برای شهروندان و به لحاظ درآمدی برای موسسه در پی دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در این زمینه مدنظر قرار داد موضوع مسئولیت اجتماعی موسسات است. به عنوان نمونه در دوران کرونا برای اینکه شهروندان در امنیت بیشتری باشند و ترددی نداشته تا مبتلا به کرونا نشوند این اپلیکیشن ها توسعه می یابند و علاوه بر این در فضای دیگر نیز این امکانات مانند موبایل بانک و فضای وب و غیره برای مشتریان فراهم شده است.

 

علی سوری
برچسب ها: موسسه ملل ، بانک ، بکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: