کد خبر: ۱۹۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 07 February 2021
خداحافظی بانک ایران‌زمین از بانکداری سنتی و ورود به دنیای تمام دیجیتالی
بانک ایران‌زمین در سال‌های اخیر تمام انرژی خود را صرف اموری کرده که در ماه‌های اخیر ثمره آن بر عملکرد بانک نمایان شده و رشدی هشت برابری را در تراکنش‌های اینترنتی بانک به همراه داشته است.

بانک ایران‌زمین در سال‌های اخیر تمام انرژی خود را صرف اموری کرده که در ماه‌های اخیر ثمره آن بر عملکرد بانک نمایان شده و رشدی هشت برابری را در تراکنش‌های اینترنتی بانک به همراه داشته است.


به گزارش بانکداری ایرانی ،   از طرف دیگر، این تحولات، از سال 1400 ساختار بانک را متحول کرده و بانک ایران‌زمین را به یکی از مدرن‌ترین بانک‌های ایران تبدیل خواهد کرد.


بر اساس این گزارش، در اسفند 1398 که زمان اوج‌گیری همه‌گیری ویروس کووید-19 یا کرونا بود، سهم تراکنش‌های ایران‌زمین به‌واسطه ابزارهای پذیرش اینترنتی زیر دو درصد و به رقم 1،32 درصد رسیده بوده که در بین بانک‌های ایران یکی از کمترین درصدها بود.


این در حالی است که بعد از 9 ماه و در آبان1399 این سهم با رشد حدود 8 برابری به 8،64 درصد رسید که از بانک‌های بزرگی مانند رفاه، تجارت، سپه، صادرات، کشاورزی، مسکن و دیگر بانک‌های خصوصی و دولتی ایران پیشی گرفته است.


این رشد هشت برابری تراکنش‌های اینترنتی بانک ایران‌زمین گویای تحولی بزرگ در این بانک است.


یکی از این رخدادهایی که تحول اساسی در بانک ایران‌زمین ایجاد کرده و ادامه خواهد داشت، مساله بانکداری دیجیتالی است. بانکداری دیجیتال بنا به گفته مدیرعامل بانک ایران‌زمین، فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است. درواقع سال‌هاست که بانکداری دیجیتال به‌نوعی وجود دارد، اما تعریف واحدی از آن در میان بازیگران این عرصه در دسترس نیست.


در حقیقت، در حال حاضر دنیای بانکداری با رقبای اصلی در فضای فین تک‌ها و فناوری‌های نوین قرار دارد و اگر بانک‌ها همچنان در دنیای سنتی خود گرفتار باشند در سال‌های آتی هیچ جایی در این صنعت نخواهند داشت و در حقیقت دیگر صنعت بانکداری جایی برای بانک‌های سنت‌گرا نیست.


در همین رابطه و در راستای دیجیتالی سازی بانک ایران‌زمین، در مهرماه سال جاری اعلام شد که زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال و آغاز مراحل اجرایی آن در بانک ایران‌زمین تکمیل‌شده مراحل اولیه توسعه و اجرای بانکداری دیجیتال به اتمام رسیده است.


علاوه بر این، در دی‌ماه 1399 بانک ایران‌زمین ، پلتفرم آزمایشی دیجیتال بانک ایران‌زمین که به نام فراز نام‌گذاری شده را رونمایی کرد. بر اساس مدیران این بانک این پلتفرم فراتر از یک بانک به مشتریان ارائه خدمت کرده و در حال حاضر در اختیار کارکنان این بانک و تعدادی از مشتریان منتخب جهت ثبت بازخورد آن‌ها قرارگرفته است.


ازجمله اقداماتی که بانک ایران‌زمین در این حوزه انجام داده به رونمایی از اولین کارت هدیه مجازی ایران‌زمین اشاره کرد. در حقیقت بانک ایران‌زمین، در راستای توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و باهدف ارائه خدمات غیرحضوری و مقابله با ویروس کرونا، از کارت هدیه مجازی ایران‌زمین خود رونمایی کرد.


همچنین می‌توان به جذب طرح کسب‌وکار و محصولات نوآورانه ، شتابدهی و سرمایه گذاری که مرکز نوآوری ایران‌زمین وابسته به بانک ایران‌زمین با هدف استفاده از تجارب موجود برای هم افزایی و توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای‌ نوپا اقدام کرده اشاره کرد.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: