کد خبر: ۱۹۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 04 February 2021
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اعلام‌کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۹۳ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

بانکداری ایرانی - مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اعلام‌کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۹۳ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی درباره عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار 299 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی را نشان می دهد.

وی در خصوص رشد 15 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر، اظهار داشت: طی این مدت بیش از 2 میلیون و 592 هزار تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص میزان ارز آوری بندر خرمشهر در توسعه اقتصادی گفت: در 10 ماهه امسال بیش از 493 میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است که عمده محصولات صادراتی شامل مصنوعات فلزی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی است.

بندرخرمشهر؛ با برخورداری از20 پست اسکله،230 هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: