کد خبر: ۱۹۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 02 February 2021
مدیرعامل بیمه «ما» علت توفیق شرکت در سال 99 را تشریح کرد:
در 10 ماهه نخست امسال، بیمه «ما» حدود یک‌میلیون و 50 هزار فقره بیمه‌نامه به ارزش 12 هزار و 237 میلیارد ریال صادر کرد که این رقم معادل کل فروش سال 1398 بوده است.

حجت بهاری فر: بیمه «ما» با برنامه‌ریزی‌های دقیق و همه‌جانبه در راستای بهبود کیفیت، جلب رضایت هر چه بیشتر ذی‌نفعان، افزایش سود عملیاتی با کنترل مؤثر ریسک، توسعه بازار، رشد بازدهی سرمایه‌گذاری، حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، تثبیت بالاترین سطح توانگری، كسب سود پايدار و تامين رضايت سهامداران از سال 1399 سالی متفاوت ساخته که نتیجه آن، مشاهده رشد 60 درصدی در عملکرد شرکت و کاهش نسبت خسارت بوده است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه «ما» با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فریاد عزت و آزادگی ملتی شریف، غیور و سرفراز ایران بود، که برگرفته از اصول اعتقادی شیعه و در کلاس درس عاشورای حسینی، رهایی از بند ظلم و ستم را فراگرفت و خود الگویی برای جهانیان شد تا سرمشقی برای تمام آزاداندیشان و استکبارستیزان جهان، به‌ویژه امت اسلامی باشد.


عضو هیات مدیره بیمه «ما» در ادامه با اشاره به رشد عملکردی شرکت افزود: فروش حق بیمه شرکت بیمه «ما» با رشدی 60 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال قبل مواجه و از مبلغ 12 هزار میلیارد ریال عبور کرده است. مهم‌ترین اقدام در این حوزه توسعه بازار و تمرکز بر رشته‌های بیمه‌گری کم ریسک و کنترل ریسک بوده که بر اساس این رهیافت، نسبت خسارت شرکت نیز نسبت به سال 98 معادل دو درصد کاهش‌یافته است.


بهاری فر در ادامه عنوان کرد: در 10 ماهه نخست امسال، بیمه «ما» حدود یک‌میلیون و 50 هزار فقره بیمه‌نامه به ارزش 12 هزار و 237 میلیارد ریال صادر کرد که این رقم معادل کل فروش سال 1398 بوده و طی 10 شرکت توانست رکورد سال 98 را بشکند و ازاین‌پس هر عملکردی در زمان باقیمانده سال، ثبت رکورد جدید شرکت است.


مدیرعامل شرکت بیمه «ما» با تأکید بر ترکیب مناسب پرتفوی و تامین منافع کلیه ذینفعان تصریح کرد: رشدی که در رشته‌های مختلف رخ‌داده است گویای تمرکز شرکت بر رشته‌های مناسب بیمه‌گری بوده است به‌عنوان نمونه، رشته‌ کم ریسک مهندسی با بالاترین رقم رشد، افزایش 187 درصدی، آتش‌سوزی با رشد 118 درصدی، رشته باربری با صعود 86 درصدی و رشته بیمه‌گری مسئولیت با ثبت رکورد جدید 55 درصدی نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین درصد رشد فروش را در میان سایر رشته‌ها کسب‌کرده‌اند. خسارت پرداختی در این رشته‌ها نیز قابل‌توجه است. بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه «ما» که با رشد 118 درصدی مواجه شده است، با فروش 563 هزار و 461 فقره بیمه‌نامه به ارزش سه هزار و 729 میلیارد ریال رخ‌داده که در مقابل تنها با خسارت 385 میلیارد ریالی مواجه شده است که ازجمله خسارت ناشی از سیل تاسف بار استان خوزستان پرداخت شده‌است.


حجت بهاری فر با اشاره به توفیق در کاهش نسبت‌های خسارت به کمک مدیریت ریسک، تشریح کرد: نسبت خسارت شرکت بیمه «ما» در پایان دی‌ماه 1399 به رقم 41 درصد رسیده است. این در حالی است که در دوره مشابه در سال 1398 نسبت خسارت شرکت 43 درصد بوده است. علت این توفیق را باید در پیاده‌سازی مدیریت ریسک و حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، تمرکز بر فروش رشته‌های کم ریسک، همراهی شبکه فروش بر شناسایی افراد کم ریسک و مشتریان وفادار جستجو کرد.


حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه «ما» در پایان اظهار کرد: شرکت بیمه «ما» طی ده ماه نخست سال 1399 با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، در راستای بهبود کیفیت خود و جلب رضایت هر چه بیشتر ذینفعان گام‌های بزرگی برداشته است. افزایش سود عملیاتی با کنترل مؤثر ریسک و توسعه بازار، رشد بازده سرمایه‌گذاری، حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، تثبیت بالاترین سطح توانگری و كسب سود پايدار و تامين رضايت سهامداران ازجمله این اقدامات است که درنهایت سال 1399 را سالی متفاوت با گذشته با ثبت رکوردهای جدید خواهد ساخت.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: