کد خبر: ۱۹۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 01 February 2021
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از افتتاح ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار و بین کارگاهی در ایام دهه فجر خبر داد.

بانکداری ایرانی- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از افتتاح ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار و بین کارگاهی در ایام دهه فجر خبر داد.

پوراندخت نیرومند در گفت وگو با ایسنا در خصوص برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر برنامه افتتاح ۲۴ مرکز جوار و بین کارگاهی فنی و حرفه ای را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن اداره کل استان تهران به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار، ملزم شده است تا برای بنگاههای اقتصادی مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی بر مبنای داشتن شرایط صادر کند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق و مجوزهای مورد نظر در بخش صنایع و اتحادیه ها صادر می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان تهران تصریح کرد: بر اساس بخشنامه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت های بزرگ اقتصادی در راستای ارائه آموزشهای مختلف به کارکنان خود می توانند با مجوز سازمان آموزش فنی و حرفه ای به تاسیس مراکز جوار و بین کارگاهی اقدام کنند.

به گفته نیرومند، تاسیس و برگزاری دوره های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردها و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در راستای ارائه آموزشهای مختلف فنی و حرفه ای و تسهیل دسترسی به این آموزشها برای کارکنان صنایع و اتحادیه ها و ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف درکنار محل اشتغال خود می توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با همکاری این نهاد، اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: