کد خبر: ۱۹۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - 31 January 2021
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: انتظار می رود که اگر دولت و وزارت نیرو چاره ای جز استفاده از مازوت ندارند، حداقل نسبت به فیلترگذاری نیروگاه ها اقدام کنند.

بانکداری ایرانی- نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: انتظار می رود که اگر دولت و وزارت نیرو چاره ای جز استفاده از مازوت ندارند، حداقل نسبت به فیلترگذاری نیروگاه ها اقدام کنند.

محمد حسن آصفری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تاثیر استفاده از مازوت در آلودگی هوای کلانشهرها؛ بیان کرد: بحث آلودگی هوا یک موضوع جدی است که با سلامت مردم سروکار دارد و اگر به راهکارهای رفع و کاهش آلودگی توجه نشود، تبعات بدی را برای سلامت جامعه در پی دارد. استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه یکی از علت های اثربخش افزایش آلودگی در سطح شهرها و به ویژه کلانشهرها است.

وی در ادامه اظهار کرد: دلیلی که امروز برای استفاده از مازوت مطرح می شود این است که می گویند ما توان استفاده از مازوت در بخش های دیگر را نداریم و مازوت بر روی دست ما می ماند از سوی دیگر در تامین سوخت نیروگاه در این فصل مشکل داریم. اما این دلیل قانع کننده ای نیست. توقع است که دولت و وزارت نیرو و نفت اگر چاره ای جز استفاده از مازوت ندارند، حداقل نسبت به فیلترگذاری نیروگاه ها اقدام کنند تا حداقل اثرات زیان بخش سوخت مازوت کاهش شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: این موضوع مضرات زیادی برای مردم به دنبال دارد. کاهش بارندگی ها نیز منجر به گسترش آلودگی ها در سطح شهرها شده است. توقع است تا وزارت نیرو اگر کمبودی در این حوزه دارد و مجبور به استفاده از مازئت در نیروگاه ها است، حداقل بخشی از درآمد خود را به فیلتر کردن نیروگاه ها اختصاص دهد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حرکت به سمت استفاده از سوخت هایی با استاندار های بالا، تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد آلودگی هوا مربوط به سوخت خودرو ها است و ما باید به سمت استفاده از بنزین با استاندارد بالا نظیر یورو ۵ حرکت کنیم. از سوی دیگر تسهیلات لازم برای استفاده از خودروهای گاز سوز در اختیار مردم قرار گرفته شود. چراکه امروز هزینه CNG کردن خودروها بسیار بالاست. با انجام این اقدامات ما می توانیم بخشی از آلودگی هوا را که به خودروها بازمی گردد، کنترل کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: