کد خبر: ۱۹۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - 31 January 2021
برای اولین بار در بازار سرمایه کشور تامین مالی با انتشار اوراق بدهی بدون ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری از دیروز آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

 برای اولین بار در بازار سرمایه کشور تامین مالی با انتشار اوراق بدهی بدون ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری از دیروز آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مریم مهدوی؛ مدیر تامین مالی لوتوس درباره شرایط انتشار این اوراق و سرمایه‌گذاری در آن گفت: این تامین مالی در مجموع به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره سهام خواهد بود و ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است. وی افزود: سررسید این اوراق ۴۸ ماهه و نرخ آن۲۰ درصد سالانه و با پرداخت هر سه ماه یکبار است و در بازار ابزارهای نوین فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد. وی اضافه کرد: متقاضیان خرید این اوراق می‌توانند از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران در نماد «مهان۰۱» و «مهان ۰۲»‌ بدون محدودیت سقف خرید در این طرح سرمایه‌گذاری کنند.


مدیر تامین مالی لوتوس درباره موضوع انتشار این اوراق گفت: این اوراق به منظور تامین مالی شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان برای بهبود ساختار مالی شرکت انجام می‌شود و طی آن گروه توسعه مالی مهرآیندگان بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق انتشار اوراق اجاره بر مبنای سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، تامین می‌کند.

مریم مهدوی درباره شرایط بازارگردانی این اوراق گفت: تامین سرمایه لوتوس به‌عنوان مشاور تامین مالی این اوراق، در رکن متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان نیز قبولی سمت کرده است و به این ترتیب در حجم ۵ هزار میلیارد ریال از این اوراق با نماد «مهان۰۱» به‌عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان ایفای نقش خواهد کرد.

همچنین برای ۲ هزار میلیارد ریال باقی‌مانده اوراق نیز شرکت تامین سرمایه امید در نماد «مهان۰۲» به‌عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان ایفای نقش می‌کند. مدیر تامین مالی تامین سرمایه لوتوس این اقدام را به‌عنوان گامی دیگر در مسیر توسعه بازار بدهی کشور برشمرد و گفت: تسهیل شرایط تامین مالی از مسیر بازار سرمایه باعث استقبال هرچه بیشتر شرکت‌ها و صنایع از این مسیر خواهد شد و در نهایت به بزرگ شدن بازار سرمایه و نمود کامل پتانسیل‌های این بازار برای کمک به چرخش چرخ اقتصاد و صنعت کشور منجر می‌شود.

مهدوی در پایان خاطر‌نشان کرد: در سال‌های اخیر بازار سرمایه از طریق ابزارهای بدهی توانسته است نقش مهمی در تامین مالی دولت، شرکت‌ها و صنایع فعال کشور ایفا کند هرچند که این مسیر با چالش‌ها و محدودیت‌هایی هم مواجه است و همواره رکن ضامن مانع بزرگی برای متقاضیان تامین مالی بوده است. اما اکنون با پیشرفت و توسعه این بازار و حضور نهادهای مالی متنوع در این بازار از جمله موسسات رتبه‌بندی اعتباری می‌توان از این فرصت‌ها نهایت بهره را برد و امید داشت با تسهیل و تسریع روند تامین مالی از بازار سرمایه، کارکردهای این بازار به بهبود شرایط تامین مالی در کشور کمک کند.

مدیر تامین مالی تامین سرمایه لوتوس درباره رتبه اعتباری گروه توسعه مالی مهرآیندگان توضیح داد: رتبه‌بندی اعتباری این شرکت توسط موسسه رتبه‌بندی اعتباری پایا انجام شده و رتبه اعتباری A+ به این شرکت و اوراق اجاره سهام در دست انتشار آن تخصیص داده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: