کد خبر: ۱۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - 30 January 2021
سکه در روزهای اخیر بیشتر از اونس، به روند دلار توجه کرده است.هر قطعه سکه روز پنج‌شنبه 10 میلیون و 710 هزار تومان فروخته شد که افزایش 120 هزار تومانی داشته تا رشد هفتگی سکه به 7/ 2درصد بسنده کند.

در روز‌های گذشته بازار تمایل بسیار زیادی برای افزایش قیمت طلا و سکه از خود نشان داد، اما کاهش قیمت اونس طلا و در کنار آن ناتوانی دلار برای ماندن در سطح 24هزار تومانی مانع افزایش قیمت‌ها شد.سکه در روزهای اخیر بیشتر از اونس، به روند دلار توجه کرده است.هر قطعه سکه روز پنج‌شنبه 10 میلیون و 710 هزار تومان فروخته شد که افزایش 120 هزار تومانی داشته تا رشد هفتگی سکه به 7/ 2درصد بسنده کند.

سکه‌بازان می‌گویند ورود دلار به کانال 24 هزار تومان می‌تواند زمینه ورود بازیگران جدید به بازار سکه شود تا سکه به بالای کانال 11 میلیونی برود. با توجه به ناتوانی بازار در افزایش قیمت دلار و همچنین کاهش قیمت دلار توسط صرافی ملی و بازگشت آن به مرز 23هزار تومان نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا افزایش چندانی پیدا کند.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و تحت تاثیر دلار ضعیف‌تر، در مسیر ثبت افزایش هفتگی قرار گرفت. در بازار معاملات آمریکا، هر اونس طلا تا ساعت19 به وقت تهران به 1862دلار رسید. بهای معاملات این بازار پنج‌شنبه شب در ۱۸40 دلار و 3۰ سنت بسته شده بود.

دلار از ابتدای ژانویه تاکنون تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به تصویب بسته کمک کرونایی کوچک‌تر از بسته 9/ 1 میلیارد دلاری که جوبایدن پیشنهاد کرده است، 8/ 0 درصد رشد داشته است. اما در معاملات روز جمعه در برابر ارزهای رقیب افت کرد. به‌زعم کارشناسان طلا احتمالا همچنان محتاطانه پیش می‌رود و منتظر یک عامل تاثیرگذار بزرگ‌تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: