کد خبر: ۱۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - 29 January 2021
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: بانک کشاورزی تنها نهادی است که از فعالیت های سامانه بازارگاه منتفع می شود.

بانکداری ایرانی- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: بانک کشاورزی تنها نهادی است که از فعالیت های سامانه بازارگاه منتفع می شود.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب اظهار کرد: انحصار در درگاه پرداخت تراکنش های بانکی سامانه بازارگاه باعث ایجاد انتفاع ویژه و خاص برای بانک کشاورزی شده است.

وی افزود: ایجاد امتیاز ویژه برای بانک کشاورزی از طریق تراکنش های مالی سامانه بازارگاه علاوه بر مغایرت با مقررات ضد انحصار در کشور شرایط غیر رقابتی برای اصلاح و توسعه این سامانه را نیز به دنبال داشته است .

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران ادامه داد: متاسفانه بنابر اطلاعات موجود، طراحی اولیه نرم افزار سامانه بازارگاه متعلق به بانک کشاورزی بوده و بنا بر ارتباطات این بانک با وزارت جهاد کشاورزی شرایط انحصاری و رانتی برای این موسسه مالی در راستای استفاده ویژه از تراکنش های مالی در سامانه بازارگاه ایجاد شده است.

براساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، نهاوندی با تاکید براینکه وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچگونه توجیه منطقی بر تداوم شرایط انحصاری سامانه بازارگاه برای بانک کشاورزی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه های مسئول هم به این وضعیت غیر قابل قبول توجه لازم را نداشته اند. این درحالی است که وارد کنندگان و دامداران و مرغداران همچنان با ایرادات این نرم افزار مواجه هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: