کد خبر: ۱۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 26 January 2021
وزیر نفت گفت: این روزها که کمبود انرژی اولیه یا اسراف انرژی اولیه را در کشور شاهد هستیم، ضرورت ادغام نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی بیش از گذشته مشهود است.

بانکداری ایرانی - وزیر نفت گفت: این روزها که کمبود انرژی اولیه یا اسراف انرژی اولیه را در کشور شاهد هستیم، ضرورت ادغام نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی بیش از گذشته مشهود است.

به گزارش  تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت، در ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو اظهار داشت: من در گذشته مخالف ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو بودم اما امروز این کار را لازم و ضروری می دانم.

وی افزود: این روزها که کمبود انرژی اولیه یا اسراف انرژی اولیه را در کشور شاهد هستیم، ضرورت ادغام نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی بیش از گذشته مشهود است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: باید به گونه ای تنظیم کرد که از اول دولت سیزدهم یک وزارت انرژی داشته باشیم که این هم به نفع برق، هم گاز، هم صادرات و هم تأمین انرژی داخلی است.

وی ادامه داد: عدهای در کشور 40 سال تلاش کردند تولید نفت ایران از 4 میلیون بشکه بیشتر نشود و در این راه به مجلس رفتند و به سایر سازمان ها مراجعه کردند و موفق هم بودند؛ حتی در این مسیر، افراد زیادی را از هستی ساقط کردند؛ این در حالی است که حرکت تولید انرژی در جهان به سمتی می رود که تولید نفت محدود شود.

زنگنه اذعان داشت: من روزگاری را می بینم که تولید نفت ممنوع شود بنابراین اکنون باید تولید نفت خود را افزایش دهیم و ثروت زیر زمینی تجدید ناپذیر را به ثروت روزمینی تجدیدپذیر تبدیل کنیم.

وی افزود: بنابراین باید تولید نفت را انجام دهیم؛ اگر این پول به بودجه برود مریض را مریض‌تر می کند از همین رو در سال 77 پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه را دادیم.

وزیر نفت با بیان اینکه "در افزایش ظرفیت تولید ایران نباید شک کرد"، گفت: همچنین نباید با بهانه ها از این صندوق برداشت کرد.

وی ادامه داد: بیشتر عمر ما در این دولت به تحریم گذشت اما نگذاشتیم توسعه نفت متوقف شود اما به قیمت سنگین اینکار انجام شد؛ کسانی بودند و هستند که می گویند شرکت های اکتشاف و تولید نفت ایرانی گرگ زاده هستند. به عنوان کارشناس و استاد به تلویزیون می‌روند اما مشخص نیست استاد چه هستند؟ این در حالی است که حتی کسی که متخصص نفت است نیز نمی تواند در مورد قراردادهای نفتی صحبت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: