کد خبر: ۱۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 19 January 2021
بانک تجارت در مهترین عملیات بانکی که شامل جذب منابع و اعطای تسهیلات است در سه فصل نخست سال جاری عملکرد بسیار مطلوبی داشته است بطوری که تراز عملیاتی این بانک در این دوره نسبت به دور مشابه سال گذشته بیش از 552 درصد رشد داشته است که حاصل اعتماد سپرده گذاران و اصلاح پرتفوی سپرده های سرمایه گذاری شده است .

بررسی عوامل جهش بانک تجارت در تراز عملیاتیبانک تجارت در مهمترین عملیات بانکی که شامل جذب منابع و اعطای تسهیلات است در سه فصل نخست سال جاری عملکرد بسیار مطلوبی داشته است بطوری که تراز عملیاتی این بانک در این دوره نسبت به دور مشابه سال گذشته بیش از 552 درصد رشد داشته است که حاصل اعتماد سپرده گذاران و اصلاح پرتفوی سپرده های سرمایه گذاری شده است .

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ بانک تجارت که بزرگ ترین بانک بورسی کشور محسوب می شود، دارای  سرمایه ثبت شده 22.39 هزار میلیارد تومانی است و با نماد "و تجارت " در بازار سرمایه در حال فعالیت است دراین دوره زمانی 18 هزار و 75 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده های سرمایه گذاری 14 هزار و 7 میلیارد تومان سود اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز عملیاتی مثبت چهار هزار و 68 میلیارد تومان بود.

اصلاح پرتفوی سپرده های سرمایه گذاری و جهش تراز عملیاتی 

مانده سپرده های جذب شده در این بانک خصوصی در پایان پاییز سال جاری به رقم 269 هزار و 383 میلیارد تومان رسید که شاهد رشد 55 درصدی در مقایسه با پایان آذر ماه سال گذشت است. اما نکته ای  که باعث شده تراز عملیاتی این بانک با جهش روبر شود اصلاح ترکیب سپرده های سرمایه گذاری شده در این بانک است بطوری که بیش از 101 هزار میلیارد تومان معادل 38 منابع این بانک جز منابع بدون هزینه است و بیش از 73 هزار میلیاد تومان معادل 29 درصد جز منابع ارزان قیمت و یا کم هزینه است و نزدیک به 79 هزار میلیارد تومان معادل 33 درصد جز منابع گران قیمت است این در حالی است که دوره مشابه سال گذشته منابع بدون هزینه 30 درصد ، منابع ارزان قیمت 27 درصد و منابع گران قیمت 43 درصد از سبد سپرده های سرمایه گذاری شده این تجارت سهم داشته اند .

افزایش اعتماد سپرده گذاران و رشد 53 درصدی تسهیلات اعطایی

مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان آذر ماه سال گذشته 147 هزار و 224 میلیارد تومان بود که در پایان آذر ماه سال جاری با رشد نزدیک به 53 درصدی به رقم 225 هزار و 432 میلیارد تومان رسید. افزایش 53 درصدی تسهیلات اعطایی حاصل اعتماد سپرده گذاران به این بانک است زیرا بانک ها از منابعی که سپرده گذاران در اختیار آنها قرار می دهند تسهیلات پرداخت می کنند به هر میزان که منابع بیشتری در اختیار داشته باشند به همان میزان هم قدرت تسهیلات دهی آنها افزایش می یابد.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: