کد خبر: ۱۹۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 13 January 2021
وزیر تجارت عراق در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بر گسترش مراودات و مناسبات تجاری به‌ویژه در حوزه تجارت تهاتری تاکید کرد.

بانکداری ایرانی-وزیر تجارت عراق در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بر گسترش مراودات و مناسبات تجاری به‌ویژه در حوزه تجارت تهاتری تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علا احمد الجبوری» افزود: از دو سال گذشته در حوزه گندم و جو در حال خودکفایی هستیم و این زمینه‌ها برای تعمیق روابط تجاری می‌تواند مثمرثمر باشند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای ارائه محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، گفت: تراز تجاری دو کشور بالاست که زمینه مساعدی برای تامین منافع دو کشور به شمار می رود.

الجبوری خاطر نشان‌کرد: عراق پس از چین، کشور دوم در تجارت با ایران است.

وزیر تجارت عراق با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ و تاثیر آن بر کسب‌وکارها و اقتصاد جهانی، تاکیدکرد: برای ارتقای مبادلات، همکاری‌های منطقه‌ای ضرورت دارد و توسعه روابط تجاری در آینده مد نظر است.

برگزاری دوره چهارم کمیسیون مشترک دو کشور با حضور موثر بخش خصوصی

الجبوری با اشاره به برگزاری دوره چهارم کمیسیون مشترک دو کشور با حضور موثر بخش خصوصی در کنار دولت، بیان‌داشت: در این تقسیم نقش، بر وجود و ارتقاء فعالیت بخش خصوصی توانمند تمرکز شده است.

کشت فرامرزی

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشت فرامرزی ایران در عراق، گفت: وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور در کنار وزارت صنعت، باید این موضوع را در قالب شورای اقتصادی دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، ارزش کل صادرات ایران به عراق در ۹ ماهه امسال، ۲۰ میلیون تن به ارزش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی وزنی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: عراف ، تجارت ، تهاتر ، وزیر صنعت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: