کد خبر: ۱۹۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 13 January 2021
تشریح موفقیت‌های بیمه کارآفرین از زبان معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت
شرکت بیمه موفق، شرکتی است که شبکه فروش قوی و کارشناسان فنی مناسبی داشته باشد .

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از ماهنامه صنعت بانکداری؛   شرکت بیمه کارآفرین با تدابیر جدید و مدیران تازه نفس، شبکه فروش را به لحاظ فنی و تخصصی ارتقا داده و با طراحی سیستم فروش قوی به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین طراحی و عرضه بیمه نامه های جدید، برگزاری جشنواره های فروش و ارتقا سطح کیفی و کمی نمایندگی‌های فروش، توانست با ایجاد نواوری، افزایش بهره وری و خلاقیت در ماه های اخیر رشد قابل توجهی را در حوزه فروش کسب کرده و به یکی از شرکت های موفق در صنعت بیمه تبدیل شود.

علیرضا حجتی معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین در خصوص افزایش تولید حق بیمه در سال های اخیر در گفت و گو با صنعت بانکداری اظهار کرد: شرکت بیمه موفق، شرکتی است که شبکه فروش قوی و کارشناسان فنی مناسبی داشته باشد بر همین اساس بسترسازی حوزه فروش و زیر ساخت های کمی و کیفی شبکه فروش در اولویت کاری شرکت قرار گرفت.


وی افزود: شرکت های بیمه ای موفق در کنار ارائه محصولات جدید باید علاوه بر تقویت زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری شرکت باید نسبت به اصلاح فرآیند فروش شبکه فروش اقدام نمایند. لذا بعد از ارائه محصول با کیفیت مورد نیاز جامعه، بیمه نامه عمر اندوخته دار امید ((پوشش ۲۱ گروه بیماری با سرمایه فوت ۵۰۰ میلیون تومان))که با همت مدیران ارشد و با لیدری مدیر عامل بیمه کارآفرین طراحی و ارائه گردیده بود. امیدوار نمودن شبکه فروش به آینده و توجه جدی به کارشناسان و نمایندگان و کارگزاران می توانست فروش حداکثری را محقق نماید. لذا موضوع برگزاری اولین جشنواره فروش در بهمن و اسفند ماه ۹۷ طراحی و برنامه‌ریزی گردید برگزاری جشنواره بهانه‌ای برای تقدیر از برترین های فروش بیمه های زندگی و غیر زندگی و همچنین ایجاد شور و انگیزه بیشتر به شبکه فروش بود.


لذا جشنواره دوم با نگاه کاملتری به کل شبکه طراحی و تنظیم گردید.
جشنواره دوم از چند منظر حائز اهمیت بود؛ اول بزرگان فروش و برترین ها یک بار دیگر مورد تشویق قرار گرفتند و دوم اینکه نخبگان فروش و بازاریابان و نمایندگان رده های پایین تر شناسایی شده و شرکت سرمایه‌گذاری کلانتری نسبت به این افراد انجام دهد.


لذا جشنواره برگزار شده با هدف اینکه همه برنده خواهند شد در سال ۹۸ استارت زده شد و خدا را شکر به همت کلیه مدیران همکاران و نمایندگان و کارگزاران به اهداف تعیین شده دست پیدا نمودیم.
ایجاد همدلی و سینرژی بین همکاران شبکه فروش از مهمترین اهدافی بود که در جشنواره به آن توجه شده بود.


این صاحب نظر ارشد صنعت بیمه در خصوص مشکلات نمایندگان بزرگ گفت : از اساسی‌ترین مشکلات نمایندگان و کارگزاران فروش موضوع نرم‌افزارهای موجود بازار برای مدیریت شبکه هر نمایندگی می باشد لذا بیمه‌کارآفرین در ابتدا فرایند فروش را مورد بازبینی قرار داد و باشگاه مشتریان را به عنوان یک الگو به شبکه فروش معرفی نمود البته در ابتدا شبکه فروش مقاومت تغییر نشان داد ولی بعد از بررسی کامل توسط شبکه فروش موضوع سریعاً کم رنگ گردید به گونه ای که بسیاری از نمایندگان از باشگاه مشتریان استقبال نمودند.

ایشان در ادامه افزود: با راه‌اندازی باشگاه مشتریان موضوع تسهیل فرایند فروش نمایندگان و به طبع آن سازمان های فروش بیمه کارآفرین و مراکز تخصصی بیمه های عمر راه اندازی گردید.


در حال حاضر و به منظور افزایش اختیارات و نظم بخشیدن به فرآیند فروش در کل کشور بیش از ۱۰۰ مرکز تخصصی بیمه های عمر تاسیس گردیده تا نمایندگان دغدغه‌های کمتری برای فروش حداکثری و اخذ مجوز داشته باشند.


هر مرکز تخصصی، سازمان فروش نرم افزار مستقل دارند که به راحتی می‌توانند زیرمجموعه‌های خود را مدیریت نمایند، کارمزدها را شناسایی نموده و تا حدودی مشکل مالیاتی و تامین اجتماعی را حل نمایند.
ایشان در ادامه افزود: موضوع فروش از طریق موبایل توسط شبکه فروش و زیرمجموعه‌های آنها انجام شده و بروکراسی اداری به حداقل خود رسیده است و نمایندگان و کارگزاران می توانند فارغ از موقعیت مکانی و زمانی نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه صرفاً از طریق موبایل اقدام نمایند.


موضوع هزینه های مالیاتی و تامین اجتماعی نمایندگان پرفروش نیز یکی از موضوعات اساسی و زیر بنایی برای حرکت رو به جلوی این نمایندگان می باشد که با همکاری معاونت امور مالی شرکت در دست بررسی است.


ایشان در ادامه افزود: شرکت بیمه کارآفرین با استراتژی سود محوری و با بکارگیری کارشناسان مجرب و توانمند شرکت سعی دارد ترکیب پرتفوی شرکت در بخش زندگی و غیر زندگی را همانند شرکت های مطرح دنیا حفظ نموده و در این راه موفقیت خود را در گروه یک کار تیمی و هماهنگ و منسجم می داند.
وی در پایان در خصوص سود مشارکت گفت: سود مشارکت در منافع شرکت های بیمه در سال 98 معادل 22 درصد بوده و در شش ماهه سال جاری به 30 درصد رسیده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: