کد خبر: ۱۹۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 12 January 2021
نجات بیش از 1000 شرکت از ورشکستگی؛
در ماه‌های اخیر که همه‌گیری کرونا شرایط کسب‌وکار را به بدترین شکل ممکن درآورده است، بنگاه‌های زیادی در معرض ورشکستگی و انحلال قرار گرفتند اما برخی طرح‌های بیمه‌ای با پوشش ریسک این شرکت‌ها، زیان آنها را به حداقل رساند.

در دنیای امروز، ریسک شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار از مهمترین مواردی است که به کمک شرکت‌های بیمه به حداقل رسیده است؛ چرا که این شرکت‌های بیمه هستند که با تدابیری خاص ریسک فضای کسب ‌وکار را به حداقل می‌رسانند.


به گزارش بانکداری ایرانی ؛  در ماه‌های اخیر که همه‌گیری کرونا شرایط کسب‌وکار را به بدترین شکل ممکن درآورده است، بنگاه‌های زیادی در معرض ورشکستگی و انحلال قرار گرفتند اما برخی طرح‌های بیمه‌ای با پوشش ریسک این شرکت‌ها، زیان آنها را به حداقل رسانده و آنها را از خطر ورشکستگی نجات دادند. در واقع در دوران شیوع کرونا بیمه‌نامه جدیدی طراحی شد تا به کمک فضای کسب‌وکار بروند.

پوشش ریسک فضای کسب‌وکار توسط بیمه تعاون


در همین زمینه شرکت بیمه تعاون با طراحی انحصاری بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا توانست بخشی از ریسک فضای کسب‌وکارهای مختلف در شرایط شیوع این بیماری را پوشش دهد. در همین حال مدیرعامل شرکت بیمه تعاون از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 1000 واحد کسب‌وکار در راستای این طرح بیمه‌‌ای خبر داده است. این رویه در وضعیتی که شرایط اقتصادی نامناسب است، می‌تواند کمک بزرگی تلقی شود.


بر اساس این گزارش، یونس مظلومی، مدیر عامل شرکت بیمه تعاون در گفت‌وگو با صنعت بانکداری ، در خصوص حمایت این شرکت از مؤسسات اقتصادی در مقابل تعطیلی‌های ناشی از کرونا اظهار کرد: در دوران کرونایی برای حمایت از فضای کسب‌وکار وارد این عرصه شدیم و بیش از یک‌هزار واحد بیمه‌نامه برای شرکت‌های بزرگ و متوسط صادر شد. لازم به ذکر است که بر اساس شرایط بیمه‌نامه، کسانی که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی شرکت را دریافت کرده بودند، به محض اینکه واحد کسب‌وکار آن‌هابه دلیل کرونا تعطیل شد، مشمول دریافت خسارت شده و این خسارت به محض تعطیلی به حساب آنها واریز شده یا می‌شود.


وی ادامه داد: واحدهایی که در زمان آغاز تعطیلی صنف خود، بیمه‌نامه خریداری می‌کنند، این خسارت مشمول آنها نمی‌شود و در زمان تعطیلی‌های بعدی مشمول دریافت خسارت قرار می‌گیرند، چرا که طبق قانون و همان‌طور که برای سایر بیمه‌نامه‌ها نیز صادق است، بیمه‌گذار قبل از حادثه باید بیمه‌نامه را خریداری کرده باشد تا مشمول خسارت شود. نمونه آن بیمه شخص ثالث است که بر اساس قوانین بیمه، باید قبل از تصادف بیمه نامه صادره شده باشد و در زمان تصادف یا بعد از تصادف اگر بیمه‌نامه صادر شود، طبق قانون مشمول خسارت آن تصادف رخداده نمی‌شود.

حضور پررنگ بیمه تعاون در حوزه بیمه مسافرتی در مرزها
یکی از کارهایی که توسط بیمه مرکزی برای سروسامان دادن به صدور بیمه‌نامه‌ها در مرزها صورت گرفته ‌است، توزیع بیمه‌نامه‌های مسافرتی بین شرکت‌های بیمه‌ است. این رخداد از آن جایی اهمیت دارد که بدانیم در ایام اربعین حسینی بالغ بر 20 میلیون زائر ایرانی از مرز برای سوگواری خارج می‌شوند که همراه داشتن بیمه‌نامه مسافرتی برای آنها اجباری است. در گذشته شائبه‌هایی مبنی بر انحصاری‌بودن بیمه‌ مسافرتی وجود داشت و بر همین اساس، بیمه مرکزی فضای خاصی را برای شرکت‌های بیمه در مرزهای عراق تخصیص داده ‌است. یکی از این شرکت‌ها که در مرزها مستقر شده است، بیمه تعاون است.
مظلومی در این رابطه معتقد است: برای اینکه بلاتکلیفی در مرزها از بین برود و کارها به درستی انجام شده و تشتت آرا وجود نداشته باشد، مشخصاً مرزها بین شرکت‌های بیمه تقسیم‌بندی شد. بیمه‌نامه‌های چنین سفرهایی از سوی بیمه مرکزی طراحی شده و صدور آن به شرکت‌های بیمه واگذار می‌شود تا به مشتریان بر اساس شرایط خودشان واگذار شود.

فروش بیمه انفرادی بیمه درمان
یكی از انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه تکمیلی انفرادی درمان است‌. باتوجه‌ به‌ اینكه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌‌ها بوده‌ و هست‌، ناچار برای بهبودی و معالجه‌ متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشكی، دارو و عمل‌های جراحی و نیز مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. این بیمه بهترین نوع بیمه تکمیلی است، چراکه مزایا و خدمات آن نسبت به سایر بیمه‌های تکمیلی بیشتر است در واقع پوشش بیمه درمان انفرادی شامل جراحی‌های سرپایی، جراحی‌های تخصصی، ویزیت، دارو، دندانپزشکی و... می‌شود.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: صدور بیمه‌های درمان انفرادی در شرکت بیمه تعاون آغاز شده و در شهرستان‌ها نیز در دسترس عموم قرار گرفته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی یا سایت «دکتر بیمه (DrBime.com)»، این بیمه‌نامه را دریافت کنند.

همه سودهای شرکت‌های بیمه عملیاتی است
عملکرد درآمدهای شرکت بیمه تعاون در ماه‌های اخیر و علی‌الخصوص در شش ماه نخست رشد قابل توجهی داشته و پیش‌بینی‌ها از رشد بیشتر آن حکایت دارد.
مظلومی نیز معتقد است که در شش ماهه دوم امسال شرکت عملکرد بهتری را ثبت خواهد کرد. وی همچنین اظهار کرد: درآمد بیمه تعاون در شش ماهه اول 323 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود که در شش ماهه دوم این رشد درآمدی افزایش بیشتری داشته باشد؛ چرا که فروش بیمه نامه‌ها در حال افزایش بوده و تولید حق بیمه از شش ماهه نخست امسال و حتی کل سال گذشته بیشتر است.


وی افزود: یکی از مسائلی که برای شرکت‌های بیمه مطرح است این است که می‌گویند شرکت‌های بیمه نباید از محل بیمه‌گری سود زیادی ببرند و باید از محل سرمایه‌گذاری عایدی کسب کنند تا در بیمه‌گری شفاف و سالم عمل کنند. اما اعتقاد بنده بر این است که نمی‌توان این مسائل را جدا از هم دانست. به‌خاطر اینکه سود سرمایه‌گذاری هم وقتی محقق می‌شود که درآمد ناشی از تولید حق بیمه برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. بنابراین در نهایت سود ما سود عملیات بیمه‌گری است و جداگانه نمی‌توان آن را بررسی کرد. در واقع شرکت‌های بیمه غیر از محل عملیات بیمه‌گری درآمد دیگری ندارند و اگر از بازار سرمایه عایدی داریم، از محل سرمایه‌گذاری‌هایی است که با فروش حق بیمه آن سرمایه جمع‌آوری شده و در محل مناسبی سرمایه‌گذاری شده‌ است.

فناوری از اولویت‌های شرکت بیمه تعاون
مظلومی در خصوص حضور فعال شرکت بیمه تعاون در حوزه فناوری گفت: فناوری‌های صنعت بیمه به چند دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از این فناوری‌ها در لبه مرز دانش و تکنولوژی قرار دارند که شامل بلاک‌چین و هوش مصنوعی و غیره است که در این حوزه‌ها ورود کرده‌ایم. همچنین ما در حوزه صدور آنلاین بیمه‌نامه، پرداخت بیمه آنلاین و تحویل بیمه‌نامه ها ورود کرده‌ایم و در بخش فروش از طریق اپلیکیشن و اینشورتک‌ها نیز فعالیت مستمر داریم و رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده‌ایم.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: