کد خبر: ۱۸۹۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 05 January 2021
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین؛
محمدحسین استاد: هدف از راه اندازی پلتفرم «فراز» بانکداری بر اساس سلیقه مشتریان است. بعد از راه اندازی پلتفرم فراز این مشتری است که بانکداری می کند، چرا که بر اساس سلیقه او پلتفرم کار خواهد کرد.

محمدحسین استاد: هدف از راه اندازی پلتفرم «فراز» بانکداری بر اساس سلیقه مشتریان است. بعد از راه اندازی پلتفرم فراز این مشتری است که بانکداری می کند، چرا که بر اساس سلیقه او پلتفرم کار خواهد کرد.


به گزارش بانکداری ایرانی ؛   «گذر از بانکداری سنتی و الکترونیک برای نظام بانکی یک ضرورت است. در ماههای اخیر و با شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم که اگر بانکداری دیجیتال بصورت کامل راه اندازی شده بود، ما شاهد بسیاری از مشکلات و خطرات ناشی از حضور مردم در شعب نبودیم. در واقع ما با راه اندازی این پلتفرم به دنبال ابزار و زیرساختی فراتر از یک بانک بودیم تا هم مشتریان خرد و هم کسب و کارها نوین بتوانند فعالیتهای خود را در بستر آن انجام دهند.» این سخنان مدیر عامل بانک ایران زمین در مراسم آغاز به کار آزمایشی پلتفرم «فراز» گویای انقلابی جدید در صنعت بانکداری ایرانی است. یعنی بانکداری ایران دیگر از مرحله بانکداری سنتی رد شده ‌است و باید صنعت بانکداری را به دو دوره خاصی تقسیم کرد دوره بعد از کرونا که توانست موتور سیستم بانکداری دیجیتالی را روشن کرده و سرعت ببخشید و دوران قبل از آن که دوران بانکداری سنتی است و بانک ایران زمین در این دوره نقش کلیدی را بازی کرده است. اسم این پلتفرم «فراز» است که مخفف «فناوری روز ایران زمین» است که می تواند هزاران ابزار بانکداری دیجیتال را در درون خود داشته باشد.


در این رابطه سید محمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین معتقد است که بانکداری دیجیتالی و پلتفرم فراز قرار است نگاه و فعالیت مشتریان را تغییر داده و دریچه جدیدی را به روی مشتریان خود باز کند.


مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در گفت و گو با بانکداری ایرانی با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: بر اساس همین تجربیات بانکداری دیجیتالی در سطح جهان، پلتفرم «فراز» نیز طراحی شده و در نظر دارد تجربیات مشتریان ایرانی را نیز کسب کرده و بر اساس نیاز مشتریان ایرانی این پلتفرم را راه اندازی کند. در حقیقت باید گفت که این پلتفرم بر اساس تجریبات و سلایق مشتریان راه اندازی شده و رشد کرده و به مرحله بهره برداری می رسد، لذا در حوزه بانکداری دیجیتال قرار است تمام سیستم و سازمانی‌های بانکداری را تغییر بدهد و فقط حول محور بانکداری الکترونیک نیست.


وی با مثالی فرآیند این پلتفرم را اینگونه تشریح کرد: برای اینکه فردی تسهیلاتی را دریافت کند، باید کارهای زیادی را انجام دهد. باید احراز هویت کند، مدارک را در سیستم بارگذاری کند، تاییدیه دریافت کند و کارهای مربوط به ضامن را انجام دهد. حال همه این اقدامات در یک پلتفروم جمع اوری شده و یک نوع بانکداری دیجیتال را شکل می‌دهد. اقدام دیگر بانک ایران زمین در حوزه عوارض جاده ای بود. برای عوارض جاده ای توسط نرم افزار ایران زمین بوم یا «آی زد بوم» بدون درگیری بانک کار مشتری را راه می اندازد. پس هرکسی کارت بانکی را داشته باشد با ثبت شماره ماشین و کارت هزینه عوارض را پرداخت می کرد.


استاد در خصوص نحوه استفاده از این پلتفرم تشریح کرد: این پلتفرم هم در اپلیکیشن و هم در وب قابل بهره برداری است و نسبت به تمام برنامه های قبلی این مزیت را دارد که می تواند تمام ان قدامات قبلی را انجام دهد و هم می تواند به کلیه استارتاپ ها و فین تک‌ها هم سرویس رسانی کند.


مدیر راوبط عمومی بانک ایران زمین در خصوص زمان‌ راه اندازی پلتفرم «فراز» گفت: به دلیل اینکه اولین پلتفورم بانکداری دیجیتال است مقرر شد تا یک سری از اقدامات بصورت آزایشی انجام گیرد و برای این کار چهار هزار نفر منتخب در این آزمایش حضور دارند که دو هزار نفر از پرسنل مجموعه بانک ایران زمین هستند و دو هزار نفر هم از مجموعه مشتریان منتخب بانک هستند. چرا که برخی از که ماژول ها که از فرانسه است باید تجربه مشتری در آن دخیل باشد. طی مراحل مختلف آزمایش‌های این سیستم متوجه شدیم که برای عمومی کردن آن به زمان بیشتری نیاز داریم، چرا که این پلتفورم نیاز به هماهنگی های درونی و بیرونی بانک دارد.


محمد حسین استاد در پاسخ به پرسش خبرنگار بانکداری ایرانی مبنی بر نحوه تعامل با مشتریان در قالب این پلتفرم؛ پاسخ داد:اساسا این پلتفرم بر پایه پیشنهادات مشتری بنا شده است و دلیل اصلی اینکه عملیاتی شدن ان به چندماه اینده موکول شده این است که یک سری پیشنهاداتی را مشتریان این نرم افزار ارائه کردن که باید بر اساس آن پیشنهدات تغییراتی اعمال شود


وی در خصوص رایگان بودن بهره برداری از این پلتفرم گفت: همه اقدامات پیرامون این سیستم ان است که مشتری راحت تر و بدون دغدغه به سیستم بانکداری دسترسی داشته باشد. و استفاده از این پلتفرم بودن پرداخت هیچ گونه هزینه ای خواهد بود.

لیلا فریادرس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام
این فراز همون فراز پست بانک هست که گذشتش کنار؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: