کد خبر: ۱۸۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 04 January 2021
سود خالص بانک مشترک ایران و ونزوئلا در شش ماه ابتدای امسال یک هزار و ۴۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. این بانک در ۶ ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که در ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است.

دنیای اقتصاد : سود خالص بانک مشترک ایران و ونزوئلا در شش ماه ابتدای امسال یک هزار و ۴۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. این بانک در ۶ ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که در ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است.

رشد ۱۰۰ درصدی درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات و همچنین افزایش درآمد ناشی از مبادلات ارزی، با توجه به وضعیت باز ارزی بالغ ‌بر ۹۰ میلیون یورویی بانک در ۶‌ماه نخست سال جاری، مهم‌ترین علل جهش چشمگیر سودآوری بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سال جاری است.

این بانک که پیش‌تر از برنامه‌اش برای ورود به بورس خبر داده بود بازده حقوق صاحبان سهام را حدود ۲۰ درصد و سودآوری آن را حدود ۴۲ درصد در ۶ ماه امسال اعلام کرد. نسبت کفایت سرمایه بانک مشترک ایران و ونزوئلا ۳۴/ ۲۵ درصد و نسبت سرمایه نظارتی نافذ به دارایی‌های موزون به ریسک نیز ۲۳/ ۹ درصد اعلام شد.

نسبت مالکانه ۴۳ درصدی و نسبت تسهیلات به سپرده‌های ۱۲۱ درصدی از دیگر شاخص‌های بانک است. سرمایه این بانک تک شعبه‌ای ۵ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال است. حقوق صاحبان سهام نیز ۱۳ هزار و ۲۳ میلیارد ریال است.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، درآمد ناشی از اعطای تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک مشترک در ۶‌ماه نخست سال ۱۳۹۹، با رشد حدودا ۱۰۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، به رقم ۶۴۴ میلیارد ریال و مجموع درآمدهای عملیاتی بانک از رقم ۳۶۱ میلیارد ریال در پایان شهریور سال ۱۳۹۸، به رقمی بالغ ‌بر ۲ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۳۹۹ رسیده است.

بر اساس صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مانده تسهیلات اعطایی بانک به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در پایان شهریور امسال، با افزایشی بالغ‌ بر ۱۵۰ درصد در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، به رقم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بر اساس پرتفوی اعلامی، ۵۰ درصد از تسهیلات به بخش غذایی و دارویی، ۲۵ درصد مخابرات، رایانه و صنایع وابسته، ۱۱ درصد صنایع پتروشیمی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و ۷ درصد صنایع معدنی و فلزی تعلق‌ گرفته است.

همچنین مانده سپرده‌های بانک نیز در پایان شهریور امسال، به رقم ۶ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال رسیده است که این میزان، در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: