کد خبر: ۱۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 03 January 2021
معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز و همچنین فردا با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی کاسته می‌شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌ها از اواخر وقت فردا تا پایان هفته هوا آلوده می‌شود.

بانکداری ایرانی- محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با توجه به پایداری جو در اغلب مناطق کشور، کماکان هوای غبارآلود و آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، تهران، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد خواهیم داشت‌.

وی افزود: البته از اواخر وقت امروز و همچنین فردا با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌های جوی، مجدداً از اواخر وقت فردا تا پایان هفته پتانسیل آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها در مناطق یاد شده وجود دارد.

* باران و کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر از فردا

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر امروز و فردا با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر، ابتدا در استان گیلان و سپس در استان‌های گلستان و مازندران، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود.

* باران و کاهش دما در در خراسان شمالی و شمال سمنان

اصغری گفت: از بعدازظهر فردا تا ظهر سه‌شنبه در خراسان شمالی و شمال سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم که در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف و کولاک هم محتمل است.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه 16 دی در استان‌های گلستان، شرق مازندران و شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد.

* هشدار لغزندگی جاده‌ها و تاخیر و یا احتمال لغو پروازها در 5 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: ‌بارش برف، مه، کاهش نسبی دما، وزش باد (موقتی شدید) و در ارتفاعات احتمال کولاک برف، روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ در ارتفاعات شرقی گیلان، روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در خراسان شمالی و ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان و سمنان، و روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ در ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، سمنان و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: در این راستا ‌اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها، پیش‌‌بینی و توصیه می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری به مناطق کوهستانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، همچنین آماده کردن تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، در دستور کار باشد.

* توصیه به کشاورزان مناطق مناطق سردسیر

وی اظهار کرد: در مناطق مذکور، ضرورت دارد در مزارع و باغات،‌ زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید جهت حفاظت از آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف، در دستور کار باشد.

* کاهش دما تا 9 درجه در شمال شرق

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌با توجه به نفوذ توده هوای سرد، از فردا تا چهارشنبه دمای هوا در شمال‌شرق بین 6 تا 9 درجه و در شرق 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

اصغری اظهار کرد: دریای عمان به ویژه شرق دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس از امروز تا پایان هفته به تناوب مواج است.

* وزش باد موقت فردا در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری گاهی با وزش باد، در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 درجه و یک‌درجه زیر صفر خواهد بود.

* یخبندان و سرما در 25 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اردبیل با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: