کد خبر: ۱۸۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۹ - 02 January 2021
سرپرست پلیس فتا البرز با اشاره به ضرورت استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف‌ کارت بانکی گفت: استفاده از این رمزها تضمین امنیت تراکنش مالی را به همراه دارد.

 سرپرست پلیس فتا البرز با اشاره به ضرورت استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف‌ کارت بانکی گفت: استفاده از این رمزها تضمین امنیت تراکنش مالی را به همراه دارد.

سرهنگ رسول جلیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و با هدف افزایش ضریب امنیت پیامک های رمزدوم پویا، ساختار و محتوای پیامک در شبکه بانکی کشور یکسان سازی شده و در پیامک رمز یکبار مصرف علت تراکنش ، مبلغ و رمزدوم پویا همزمان به کاربر ارسال خواهد می شود.

وی خاطرنشان کرد افزایش جرائم اینترنتی و برداشت های غیرمجاز بانکی، در سال های اخیر باعث ایجاد دغدغه و نارضایتی برای مردم و مسئولان ذیربط شده بود که به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز یکبار مصرف برای تمامی تراکنش های بانکی به عنوان راهکاری مناسب ارائه و اجرایی شد.

جلیلیان گفت: با این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاه های جعلی،کلاهبرداری های مالی و سایر جرائم وجود دارد.

وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده می شود.

سرپرست پلیس فتا البرز یادآورشد : مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.

وی بیان داشت: بانک ها با تدابیرانجام شده اپلیکیشن‌های خو د را برای اجرای رمز یک بار مصرف با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ای تولید می‌کنند که دسترسی به آن برای هکرها بسیار پیچیده یا حتی غیرممکن شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: