کد خبر: ۱۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 27 December 2020
بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به کاهش خطرات برای ساکنان مناطق روستايي کشور داشته و اقدامات مختلفي از تأمين مالي بهسازي خانه‌هاي روستايي تا بيمه آن‌ها را انجام داده است.

بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به کاهش خطرات برای ساکنان مناطق روستايي کشور داشته و اقدامات مختلفي از تأمين مالي بهسازي خانه‌هاي روستايي تا بيمه آن‌ها را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ۵ دی ماه یادآور زلزله دلخراش بم است که باعث شد تعداد زيادي از هموطنان ما جان خود را از دست دهند. اين روز همچنين به‌عنوان روز ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاياي طبيعي نام‌گذاري شده است.


به این مناسبت مروری کرده‌ایم بر مجموعه اقداماتی که بانک مهر ايران براي بهسازي خانه‌هاي روستايي و ساخت مدرسه و خانه بهداشت انجام داده است.


بر اساس گزارش مرکز آمار ۷۴ درصد جمعیت کشور در سال ۱۳۹۵ شهرنشین بوده‌اند. در صورتی که این نسبت در طول سال‌هاي اخير تغيير چشمگيري نکرده باشد، در حال حاضر بيش از ۲۱ ميليون نفر از جمعيت كشور را روستاييان تشكيل مي‌دهند. اين در حالي است كه در سال ۱۳۹۵ تنها ۵۷ درصد خانه‌هاي كشور داراي اسكلت فلزي يا بتني بوده است. البته مي‌توان حدس زد كه اين درصد در بخش روستايي كمتر از بخش شهري باشد.


در حوادث طبیعی مختلف اعم از سیل و زلزله نیز شاهد بوده‌ايم که خانه‌هاي روستايي مقاومت کمتري از خود نشان داده و ميزان خرابي‌ها در روستاها به طرز قابل ملاحظه‌اي بيشتر از شهرهاست. اين موضوع ضرورت توجه به کيفيت خانه‌هاي روستايي را به ما يادآوري مي‌کند.


بر همین اساس بانک مهر ایران در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامي، تا کنون ۹هزار فقره تسهيلات به ارزش ۸۱۴ ميليارد ريال به معرفي‌شدگان از سوي اين بنياد پرداخت کرده است. اين تسهيلات صرف بهسازي و بازسازي خانه‌هاي روستايي شده است. پرداخت تسهيلات از سوي بانك مهر ايران به ساكنان روستاها در چارچوب تفاهم‌نامه با بنياد مسكن انقلابي همچنان ادامه دارد. هر چند بهسازي و بازسازي خانه‌هاي روستايي كه بانك مهر ايران در همكاري با بنياد مسكن انقلاب اسلامي، تأمين مالي آن را بر عهده دارد، در حوزه پيشگيري از آسيب ديدن خانه‌هاي روستايي از سوانح طبيعي دسته‌بندي مي‌شود، اما بانك مهر ايران تمهيداتي را نيز براي خانه‌هايي در نظر گرفته كه بنا به هر علتي ممكن است از سوانح طبيعي آسيب ببينند.


این بانک در سال جاری ۵۰۰هزار خانه روستایی را که در سه استان سيستان و بلوچستان، ايلام و خراسان جنوبي واقع شده‌اند، تحت پوشش بيمه حوادث درآورد. با اين اقدام در صورتي که اين خانه‌ها از سوانح طبيعي آسيب ببينند، بيمه خسارت آن‌ها را پرداخت مي‌کند. سقف پرداخت خسارت براي خانه‌ها ۲۵۰ ميليون ريال و براي اسباب و لوازم منزل ۵۰ ميليون ريال تعريف شده است. بانك مهر ايران پيش از اين و در سال ۱۳۹۸ نيز ۱۰۰ باب واحد مسكوني در استان‌هاي خوزستان، لرستان و گلستان ساخت و به افرادي كه خانه آن‌ها از سيل آسيب ديده بود، تحويل داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: