کد خبر: ۱۸۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 26 December 2020
معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون با اشاره به اینکه در حوزه IT در صورت حمایت می توان ۸۰۰هزار شغل ایجاد کرد گفت: از محل بازپرداخت ها می توان به متقاضیان جدید تسهیلات پرداخت کرد.


بانکداری ایرانی -معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون با اشاره به اینکه در حوزه IT در صورت حمایت می توان ۸۰۰هزار شغل ایجاد کرد گفت: از محل بازپرداخت ها می توان به متقاضیان جدید تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش تسنیم، اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در هر دولتی بوده است. به گفته ی کارشناسان بازار کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که می‌تواند در مقابل سرمایه‌گذاری‌های اندک درآمدزایی زیادی داشته باشد، اشتغال در این بخش از بخش‌های موثر در ایجاد اشتغال محسوب می‌شود که البته عدم تناسب بین نظام آموزش عالی و نیاز بازار کار این حوزه ممکن است سد راه باشد.

ایجاد اشتغال همواره از دغدغه‌های افراد جامعه و خصوصاً فارغ‌التحصلان بوده است و دولت یازدهم نیز از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌ها و وظایف خود یاد می‌کند. حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با داشتن بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان و پتانسیل‌های مناسب برای ایجاد شغل می‌تواند نقش پررنگی در این زمینه ایفا کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون گفت: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری تنها می توان 20هزار شغل ایجاد کرد در حالیکه در بخش IT در صورت حمایت تا 800هزار شغل ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات کرونا که در سنوات گذشته به روستاییان واگذار شده، در حال حاضر شروع شده و در استانی همچون کردستان تاکنون 660میلیارد ریال بازپرداخت انجام شده است. از محل این بازپرداخت‌ها می‌توانیم به متقاضیان جدید تسهیلات پرداخت کنیم لذا انتظار می‌رود مسئولان این استان در راستای افزایش مشارکت مردمی در پرداخت اقساط تسهیلات تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های ویژه حوزه آی تی در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و گفت: ما تمام وقت خود را گذاشته‌ایم که در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و در نهایت تنها 20هزار شغل ایجاد می‌کنیم در حالی که در بخش آی تی در صورت حمایت می‌توان تا 800هزار شغل ایجاد کرد.

منصوری افزود: آی تی بزرگترین حوزه‌ای است که می‌توان با توجه به قابلیت و ظرفیتی که جوانان این استان دارند برای ایجاد اشتغال و درآمد روی آن حساب ویژه ای باز کرد اما متأسفانه مسئولان این استان هیچ حمایتی از این حوزه نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: جوانانی که در این عرصه کار می‌کنند هیچ نیازی به دریافت تسهیلات ندارند و کارهای بزرگی انجام داده‌اند، اما مسئولان کردستانی نه تنها حمایتی نکرده‌اند بلکه حتی حاضر نیستند مکانی را به صورت رایگان به این جوانان سرمایه‌گذار واگذار کنند و آنان را از محلی که در اختیار داشتند نیز بیرون کرده که این بسیار جای تأسف دارد.

منصوری با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید منابع را به سمت حوزه هایی ببریم که با کمترین اعتبار بیشترین اشتغال ایجاد شود گفت:باید جهت‌گیری صرف منابع را به سمت حوزه‌هایی ببریم که با کمترین اعتبار بیشترین ایجاد اشتغال را داشته باشد و از اشتغال‌های سنتی و کم بازده پرهیز کنیم. برای ایجاد هر شغل در بانک‌های عامل میانگین تسهیلاتی 700میلیون ریالی پرداخت می‌شود و قابل قبول است.

وی گفت: سقف تسهیلات با کارمزد تا 12 درصد حدود 150میلیارد ریال است و برای تسهیلات 18 درصد کارمزد نیز 750 میلیارد ریال سقف تسهیلات در نظر گرفته شده است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: