کد خبر: ۱۸۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۹ - 25 December 2020
افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه پهن باند کشور با رشد ۴۰ درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و ارتقای هفت برابری ظرفیت شبکه انتقال محقق شده است.

 بانکداری ایرانی - افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه پهن باند کشور با رشد ۴۰ درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و ارتقای هفت برابری ظرفیت شبکه انتقال محقق شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به توسعه زیرساخت‌های شبکه پهن‌باند کشور با هدف افزایش سرعت و کیفیت پهن‌باند کشور شده بود که این کار اکنون با اقدامات انجام‌شده و توسعه زیرساخت شبکه پهن باند کشور محقق شده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدئوی «ایران هوشمند» توسعه زیرساخت‌های شبکه پهن‌باند کشور را موردبررسی قرار داده است.

تعداد اپلیکیشن‌های ایرانی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش، با رشد ۲.۳ برابری، به ۳۴۵ هزار اپلیکیشن رسید. این رشد یعنی توسعه زیرساخت‌ها به گونه‌ای بود که متخصصان جوان توانستند وارد میدان شوند و برای تصاحب سهمی از بازار با هم رقابت کنند.

فارغ از اجرای ۱۴ هزار کیلومتر فیبر نوری جدید به‌عنوان شاهرگ‌های اصلی شبکه پهن‌باند در سراسر کشور، در گام نخست ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۱۷.۳ به بیش از ۲۴ ترابیت‌برثانیه افزایش پیدا کرد، یعنی رشدی حدود ۴۰ درصدی.

در ادامه برای توسعه دسترسی کاربران به شبکه پهن‌باند، ظرفیت شبکه انتقال از ۴۱۱۱ به بیش از ۲۸ هزار و ۴۱۱ گیگابایت افزایش یافت؛ یعنی ظرفیت شبکه انتقال ظرف سال‌های اخیر رشدی هفت برابری داشته است.

بر این اساس، باهدف بهبود دسترسی کاربران به شبکه پهن‌باند، هم ظرفیت پهن‌باند و هم بستر انتقال به نحو چشم‌گیری افزایش‌یافته است تا در راستای افزایش سرعت و ارتقای کیفیت دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه، دسترسی کاربران به پهن‌باند ارتقا پیدا کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: