کد خبر: ۱۸۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۹ - 24 December 2020
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آزادراه خرم آباد به اراک به طول ۱۳۲ کیلومتر در حال اجراست، بخش اول آن به طول ۶۷ کیلومتر که حدفاصل خرم آباد تا بروجرد است، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و امیدواریم بزودی به بهره‌برداری برسد.

بانکداری ایرانی - معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آزادراه خرم آباد به اراک به طول ۱۳۲ کیلومتر در حال اجراست، بخش اول آن به طول ۶۷ کیلومتر که حدفاصل خرم آباد تا بروجرد است، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و امیدواریم بزودی به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی امروز چهارشنبه سوم دیماه در حاشیه بازدید از محور توره بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از محورهای مختلف درحال ساخت، بزرگراه های شمال استان در ساوه، محور محلات خمین، کنارگذر خمین و بویژه کنارگذر اراک ‌به عنوان یک بخشی از آزادراه سراسری تهران به بندر امام در سطح استان مرکزی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در اکثر پروژه ها در حال انجام است و برنامه‌ریزی اجرایی برای اتمام بخش‌هایی از پروژه ها به منظور بهره برداری سریعتر نیز با حضور استاندار به عمل آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در راستای پروژه اتصال استان مرکزی از بخش جنوبی به استان لرستان، ۴۰ کیلومتر از مسیر باقی مانده بود که بخشی از این مسیر امروز آماده بهره‌برداری است و زیر بار ترافیک می‌رود، البته این مسیر از قبل زیربار ترافیک رفته بود، اما مواردی داشت که اکنون برطرف شده است.

خادمی اضافه کرد: بخش بعدی نیز در قالب دو قطعه به طول 7.5 و ۱۵ کیلومتر در جریان است که عملیات احرایی قطعه اول آغاز شده و مناقصه قطعه دوم نیز حداکثر تا یک ماه آینده انجام خواهد شد. بخشی از مجموع این محور در استان مرکزی و لرستان در بهار سال آینده و بخشی دیکر که مناقصه آن به زودی انجام می‌گیرد؛ حداکثر تا یکسال و نیم آینده آماده بهره برداری خواهد بود که البته این قطعه در حاضر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: این طرح یکی از مهمترین محورهای بزرگراهی از تهران به استان مرکزی، لرستان و خوزستان است که در آینده به صورت بزرگراه یا بخش هایی به صورت آزادراه برای مردم قابل استفاده خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آزادراه خرم آباد به اراک به طول ۱۳۲ کیلومتر در حال اجراست که تاثیر زیادی بر استان مرکزی دارد . بخش اول آن به طول ۶۷ کیلومتر که حدفاصل خرم آباد تا بروجرد است، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد که پس از آن بلافاصله ماشین آلات سنگین برای اتمام قسمت شمالی این طرح که اتصال به استان مرکزی و کنارگذر اراک است هدایت خواهند شد. امروز نیز دستور لازم جهت تسریع عملیات در این قسمت اتخاذ شد تا طبق برنامه زمان بندی دو ساله این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

خادمی ادامه داد: در حال حاضر کار چهارخطه کردن تمام محورهای منتهی به استان مرکزی به سمت لرستان و اصفهان در حال انجام است و امیدواریم با برنامه ریزی مشخص تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه تمام پروژه های مذکور دارای اعتبار ملی هستند و به نسبت منابع در اختیار ، پیشرفت فیزیکی تعریف شده تابتوان اولویت‌بندی مناسب جهت اجرای پروژه ها داشت.

استاندار مرکزی نیز در این بازدید گفت: با حضور مدیرعامل شرکت زیرساخت و معاون وزیر، گره های زیادی از پروژه‌های عمرانی راه‌های استان گشوده شد و به نظر می‌رسد تا پایان اسفند سال جاری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه راه در سطح استان مرکزی افتتاح شود.

سیدعلی آقازاده گفت: امروز از تعدادی زیادی پروژه های استان از شمال تا جنوب بازدید و برخی گره های قابل توجه از جمله مسائل مالی و لجستیکی و ناهماهنگی بین بخش های مختلف بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: