کد خبر: ۱۸۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
گزارش جدید وزارت بازرگانی چین نشان داد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور طی ۱۱ ماه نخست سال جاری میلادی، ۶.۳ درصد افزایش یافته و به ۸۹۹.۳۸ میلیارد یوان (۱۳۷.۳ میلیارد دلار) رسیده است.

بانکداری ایرانی - به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید وزارت بازرگانی چین نشان داد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور طی 11 ماه نخست سال جاری میلادی، 6.3 درصد افزایش یافته و به 899.38 میلیارد یوان (137.3 میلیارد دلار) رسیده است.

آمارها همچنین نشان داد که فقط در ماه نوامبر سرمایه گذاری مستقیم خارجی 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 98.7 میلیارد یوان (15 میلیارد دلار) رسیده است. این رقم طی 8 ماه متوالی رشد داشته است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی سه ماهه اول سال جاری میلادی 11 درصد کاهش یافت اما در سه ماهه دوم 8.4 و در سه ماهه سوم 20 درصد رشد کرد.

وزارت تجارت چین پیش از این تأکید کرده بود که رشد سرمایه گذاری خارجی در سه ماهه آخر سال ادامه خواهد داشت و این کشور اقدامات بیشتری را برای رسیدن به این هدف انجام می دهد.

دولت پکن اقدامات گسترده ای را برای ایجاد ثبات در تجارت و جذب سرمایه خارجی در این کشور همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا انجام داده است.

این وزارتخانه اخیراً اعلام کرده است که بسیاری از شرکت های خارجی در مراحل ابتدایی شیوع بیماری رویکرد "صبر و انتظار" را انتخاب کردند اما بعداً سرمایه گذاری های خود را گسترش دادند.

زونگ چانگ کینگ، مقام ارشد این وزارتخانه نیز اعلام کرد که سرمایه گذاران اکنون "چین را به عنوان یک بندر امن برای سرمایه گذاری برون مرزی می دانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: