کد خبر: ۱۸۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 19 December 2020
آخرین وضعیت دارایی ها و حقوق صاحبان سهام بیمه ها در سال 99
در پایان شهریورماه سال دارایی های 22 شرکت بیمه با رشد 38 درصدی به 83 هزار و 295 میلیارد تومان رسید و همچنین حقوق صاحبان سهام با رشد 36 درصدی به رقم 15 هزار 399 میلیارد تومان افزایش یافت.

رشد 38 درصدی دارایی ها و36 درصدی حقوق صاحبان سهامبانکداری ایرانی- در پایان شهریورماه سال دارایی های 22 شرکت بیمه با رشد 38 درصدی به 83 هزار و 295 میلیارد تومان رسید و همچنین حقوق صاحبان سهام با رشد 36 درصدی به رقم 15 هزار 399 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش بانکداری ایرانی و براساس آخرین گزارش از صورت های مالی 22 شرکت بیمه ای بورسی و فرابوسی صنعت بیمه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری این شرکت ها در مجموع در بخش دارایی ها 38 درصد و در بخش حقوق صاحبان سهام 36 درصد نسبت به پایان سال گذشته افزایش داشته اند .

در بخش دارایی ها شرکت بیمه پاسارگاد با 10 هزار و 390 میلیارد تومان در صدر شرکت های بیمه ای خصوصی کشور قرار دارد و پس از آن شرکت بیمه آسیا با 9 هزار 903 میلیارد و شرکت بیمه البرز با هفت هزار 347 میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار دارد.

برهمین اساس در بخش حقوق صاحبان سهام سه شرکت البرز ، پاسارگاد و کوثر در جایگاه اول تا سوم در بین این 22 شرکت خصوصی قرار دارند ، حقوق صاحبان سهام که آن را ارزش ویژه نیز می نامند بیانگر حق و حقوق مالی سهامداران و صاحبان شرکت از دارایی های شرکت است. اگر شرکت از محل دارایی های خود، بدهی ها را تسویه نماید آنچه باقی می ماند حقوق صاحبان سهام است.

در بخش دارایی ها سه شرکت بیمه سینا ، خاورمیانه و سرمد بیشترین رشد در نیمه نخست سال جاری نسبت به پایان سال گذشته داشته اند و دربخش حقوق صاحبان سهام هم سه شرکت بیمه حافظ ، سینا و معلم بیشترین رشد را در این دوره زمانی داشته اند.

بنابراین گزارش علی رغم شرایط سخت اقتصادی  شرکت های بیمه ای در مجموع عملکرد مطلوبی در نیمه نخست سال جاری داشته اند که حاصل آن افزایش دارایی های و حقوق صاحبان سهام این شرکت ها شد .

رشد 38 درصدی دارایی ها و36 درصدی حقوق صاحبان سهام
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: