کد خبر: ۱۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - 09 December 2020
قیمت سکه و طلا روز سه‌شنبه در بازار داخلی شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با روز قبل شده است و افزایش 450 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

 قیمت سکه و طلا روز سه‌شنبه در بازار داخلی شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با روز قبل شده است و افزایش 450 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

بر این اساس قیمت سکه از میانه کانال 12 میلیون تومانی گذشت و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی در 12 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه نیز تا حد بسیار زیادی به دلار و بهای اونس طلا در بازار جهانی وابسته بوده و تغییرات در این دو بازار سبب افزایش‌های شدید قیمت سکه خواهد شد.

همچنین قیمت اونس طلای جهانی در محدوده بالای 1871 دلار قرار گرفته است. عمده دلیل افزایش بهای سکه را می‌توان قرار گرفتن دلار در آستانه کانال 26 هزار تومان دانست. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 500 هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 450 هزار تومان تعیین شده است که هر دو افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

  

طلا به مسیر صعودی بازگشت
قیمت طلا درپایان معاملات روز دوشنبه روندی صعودی به خود گرفت و این سیر صعودی تا روز بعد نیز ادامه یافت. معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه‌گذاران به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به بالاترین حد دو هفته گذشته صعود کرد و بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تا 1876 دلار نیز افزایش یافت هرچند تا ساعت19:30 به وقت تهران به 1865دلار تنزل کرد.

از طرفی مقامات ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند. دولت ژاپن هم اعلام کرده یک بسته محرک اقتصادی جدید به ارزش 708 میلیارد دلار به اجرا خواهد گذاشت.ارائه بسته‌های محرک مالی می‌تواند سبب افزایش نرخ تورم شود و اشتیاق سرمایه‌گذاران را برای حضور در بازار طلا افزایش دهد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: