کد خبر: ۱۸۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 01 December 2020
تراز عملیاتی بانک تجارت در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از 571 درصد رشد کرد و قیمت سهام آن تنها در 9 روز کاری 27 درصد افزایش یافت .

تراز عملیاتی بانک تجارت در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از 571 درصد رشد کرد و قیمت سهام آن تنها در 9 روز کاری 27 درصد افزایش یافت .

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک تجارت که با نماد "وتجارت" و با سرمایه 22.39 هزار میلیارد تومان که بازار سرمایه در حال فعالیت است گزارش فعالیت هشتمین ماه دوره مالی منتهی به اسفند 99 را منتشر کرد.

براساس این گزارش بزرگ ترین بانک بورسی کشور توانست دراین دوره هشت ماهه 15 هزار و 508 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کند و به سپرده های سرمایه گذاری 12 هزار و 337 میلیارد تومان سود اختصاص دهد که حاصل آن ثبت تراز مثبت سه هزار و 171 میلیارد تومان بود.

جهش 571 درصدی تراز عملیاتی

بانک تجارت در هشت ماه نخست سال گذشته 11 هزار 589 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده گذاران 11 هزار و 117 میلیارد تومان سود اختصاص داده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت 472 میلیارد تومان بود، بانک تجارت توانست در پایان آبان ماه سال جاری تراز عملیاتی خود را بیش از 571 درصد افزایش دهد و به رقم مثبت سه هزار و 171 میلیارد تومان برساند و همچنین تراز عملیاتی آبان ماه این بانک مثبت 503 میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به مهر بیش از 25 درصد رشد کرد.

رشد 50درصدی تسهیلات دهی

مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان آبان ماه سال گذشته 142 هزار و 553 میلیارد تومان بود که در پایان آبان ماه سال جاری با رشد نزدیک به 50 درصدی به رقم 213 هزار و 311 میلیارد تومان رسید. این بانک خصوصی بیشترین تسهیلات را به ترتیب در سه سر فصل سایر تسهیلات ، مشارکت مدنی و فروش اقساطی در اختیار بخش های مختلف اقتصادی قرار داد.

افزایش 53 درصدی سپرده های سرمایه گذاری

مانده سپرده های جذب شده در این بانک خصوصی در پایان هشتمین ماه سال جاری به رقم 258 هزار و 306 میلیارد تومان رسید که شاهد رشد نزدیک به 53 درصدی در مقایسه با آبان ماه سال گذشت است . بانک تجارت بیشترین سود را به ترتیب به سه سرفصل سپرده های بلند مدت یک ساله ،سپرده های کوتاه مدت و سپرده های بلند مدت دو ساله اختصاص داد.

رشد 27 درصدی قیمت سهام در 9 روز کاری

قیمت  سهام بانک تجارت که در پایان آخرین روز مهر ماه سال جاری به 314 تومان رسید با رشد بیش از 27 درصدی در دهمین  روز آذر ماه به رقم 400 تومان افزایش یافت  این در حالی است این نماد معاملاتی در آبان ماه متوفق بود. سهام بانک تجارت که از نماد های مورد اقبال سرمایه گذاران حقیقی در بازار سرمایه است که 30 آن شناور است، عمکرد مطلوب این بانک در سال جاری که در صورت های مالی شش ماهه و گزارش عمکرد ماهیانه به وضوح قابل مشاهده است باعث جذابیت این سهام و افزایش قیمت آن در بازار سرمایه شده است.

 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: