کد خبر: ۱۸۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 30 November 2020
در پی ابلاغیه ای شورای عالی بورس هفت بانک ملت، تجارت ، صادارت ، پارسیان ، پاسارگاد ، خاورمیانه و سینا و شش شرکت بیمه آسیا ،پارسیان ، البرز ، ملت ، ما و دانا تاکنون بازارگردانان خود را تعیین کردند.

هفت بانک و پنج شرکت بیمه بازارگران تعیین کردندبه گزارش بانکداری ایرانی ، ضرورت انتخاب بازارگردان برای سهم‌ها یک گام بسیار مهم در جهت افزایش عمق بازار سرمایه است. هر چه بازار عمیق‌تر باشد، موج‌های هیجانی و احساسی سرمایه‌گذاران کمتر روی آن تاثیر می‌گذارد و کارایی بازار نیز بیشتر می‌شود.

در پی ابلاغیه ای شورای عالی بورس که از شرکت های بورسی خواسته بود که باید بازارگردان تعیین کنند در گروه بانک ها هفت بانک ملت، تجارت ، صادارت ، پارسیان ، پاسارگاد ، خاورمیانه و سینا و درگروه بیمه ها شش شرکت بیمه آسیا ، البرز ، ملت ، ما و دانا تاکنون بازارگردانان خود را تعیین کردند.

بر اساس این گزارش تا کنون 254 شرکت حاضر در بازار سرمایه بازار گردانان خود را از بین 38 شرکت بازارگردان تعیین کردند که با ادامه این روند و تکمیل این فرآیند انتظار می رود بازار دچار نوسانات شدید مانند نیمه اول سال جاری نشود  مهترین مزیت بازار سرمایه که همان نقدشوندگی آن دچار خلل نشود.

 

این گزارش می افزاید : خلاصه وظایف بازارگردان شامل افزایش قدرت نقدشوندگی سهام از طریق خرید سهم‌ها در صف فروش یا عرضه سهم‌ها در صف خرید ،کنترل قیمت سهام در یک محدوده جهت جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت که دوباره با جلوگیری از تشکیل صف خرید و فروش‌ انجام می‌شود و حفظ نقدینگی در بازار که با حفظ جذابیت بازار به ‌واسطه افزایش نقدشوندگی آن حاصل می‌گردد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: