کد خبر: ۱۸۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 25 November 2020
بازار سکه در روز گذشته روند کاهشی روز‌های اخیر را ادامه داد. این بازار تحت تاثیر دو عامل قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل طلای جهانی است.

 بازار سکه در روز گذشته روند کاهشی روز‌های اخیر را ادامه داد. این بازار تحت تاثیر دو عامل قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل طلای جهانی است.

نرخ طلای جهانی در روز قبل به کف 4 ماهه خود رسید و 8/ 2 درصد افت داشت. همزمان نرخ ارز در بازار‌های داخلی نیز افت کرد و به 25 هزار تومان نزدیک شد. دلار نیز 5/ 2 درصد افت قیمت را تجربه کرد در نتیجه بازار سکه تحت تاثیر این دو عامل افت زیادی داشت. سکه بهار آزادی در جریان داد و ستد‌های سه‌شنبه 3 درصد افت داشت و قیمت هر سکه به 11 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

بازار سکه نیز مانند بازار دلار روز‌های کم رمقی را تجربه می‌کند و تقاضا برای آن کاهش یافته است. با این حال به نظر می‌رسد تقاضای روند قیمت‌ها در نیم سکه و ربع سکه مشابه سکه نیست و آنها با اندکی افزایش رو به رو شده‌اند.

  

طلا در کف 4 ماهه
طلای جهانی روز گذشته با افت جدی قیمت مواجه شد و در زمان تنظیم این گزارش (ساعت 16 روز سه‌شنبه) هر اونس طلای جهانی با افت 8/ 2 درصدی، 1810 دلار دادوستد شد. ساخت سومین واکسن رسمی کرونا از سوی شرکت آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد و خوش‌بینی نسبت به توزیع سریع آن‌که گفته شده احتمالا از 14 دسامبر آغاز می‌شود، واکنش طلای جهانی را به دنبال داشت.

ضمن اینکه آمارهای جدید نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری در آمریکا طی ماه نوامبر سریع‌ترین رشد را در بیش از 5 سال گذشته تجربه کرده که ناشی از سریع‌ترین افزایش میزان تولید از ماه سپتامبر تاکنون بوده است. این دو موضوع در کنار آغاز انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن و انتخاب جانت یلن به‌عنوان وزیر خزانه‌داری، استقبال و امید سرمایه‌گذاران به ترمیم اقتصاد جهانی را افزایش داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: