کد خبر: ۱۸۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 24 November 2020
بانک پاسارگاد در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت سه هزار و 190 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 179 درصد رشد داشته است .

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک پاسارگاد در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت سه هزار و 190 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 179 درصد رشد داشته است و همچنین 48 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد.

بانک پاسارگاد که با سرمایه ثبت شده 6552 میلیارد تومان در بازار بورس تهران در حال فعالیت است گزارش عملکرد آبان ماه سال 1399 را منتشر کرد.

براساس این گزارش بانک پاسارگاد 13 هزارو 46 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده گذاران خود 9 هزار و 856 میلیارد تومان سود اختصاص داد، که حاصل این عملیات بانکی ثبت تراز مثبت سه هزار و 190 میلیارد تومان بود. این بانک در دوره مشابه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت یک هزارو 143 میلیارد تومان را ثبت کرده بود که در سال جاری توانست آن را نزدیک به 179 درصد افزایش دهد .

برهمین اساس شرکت بورسی در یک ماهه آبان ، یک هزارو 794 میلیارد تومان درآمد تسهیلاتی کسب کرد و به سپرده های بانکی هم یک هزار و 251 میلیارد تومان سود پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 543 میلیارد تومان بود این موسسه در آبان ماه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 6 میلیارد تومان را ثبت کرده بود.

مانده تسهیلات اعطایی این بانک خصوصی در پایان آبان ماه سال جاری به 146 هزار و 993 میلیارد تومان رسید و سپرده گذاران 40 درصد بیشتر از پایان آبان ماه سال گذشته دراین بانک سپرده گذاری کردند و مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک به 149 هزار 775 میلیارد تومان رسید که نشان دهند افزایش 48 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

بانک پاسارگاد دراین دوره زمانی بیشترین درآمد تسهیلاتی را بترتیب از سه سر فصل سایر تسهیلات ، فروش اقساطی و مشارکت مدنی کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است و دربخش جذب سپرده های سرمایه گذاری هم بیشترین سود را به سپرده های بلند مدت یک ساله ،گواهی ویژه سرمایه گذاری و سپرده های کوتاه مدت پرداخت کرد.

از رشد 48 درصدی وام دهی تا افزایش 179 درصدی تراز عمیلیاتی
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: