کد خبر: ۱۸۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 19 November 2020
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه کارمزدها هزینه خدمات بانکی به مشتریان را پوشش نمی‌دهند، گفت: هزینه زیرساخت‌های بانکی به چند برابر افزایش پیدا کرده است؛ اما هنوز بسیاری از خدمات یا رایگان هستند یا با کارمزدهای یک دهه گذشته به مردم ارائه می‌شوند.

 مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه کارمزدها هزینه خدمات بانکی به مشتریان را پوشش نمی‌دهند، گفت: هزینه زیرساخت‌های بانکی به چند برابر افزایش پیدا کرده است؛ اما هنوز بسیاری از خدمات یا رایگان هستند یا با کارمزدهای یک دهه گذشته به مردم ارائه می‌شوند.


داوود محمد بیگی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره اظهاراتی مبنی بر مشخص نبودن محل هزینه‌کرد کارمزدهای خدمات بانکی اظهار کرد: برخی از کارمزدهای خدمات بانکی ۲۰ درصد افزایش یافت که باید بگویم حتی این میزان افزایش هم، هزینه خدماتی را که ارائه می‌شود، پوشش نخواهد داد. وی ادامه داد: کارمزدی که برای صدور یک کارت بانکی از مشتریان اخذ می‌شود، نسبت به هزینه واقعی آن ناچیز است؛ چراکه طبق بررسی‌های انجام‌شده در سال ۹۷، صدور هر کارت مغناطیسی بانکی ۱۲هزارتومان برای بانک هزینه داشت؛ اما فقط ۲هزار و ۳۰۰ تومان از مشتری برای صدور آن اخذ می‌شد که در آذرماه به ۳ هزار تومان می‌رسد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه هزینه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، بیشتر از آن‌چیزی است که مشتریان به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند، ادامه داد: بانک‌ها در زمینه بانکداری الکترونیک با ناترازی مواجه هستند.

محمدبیگی درباره افزایش هزینه تجهیزات و سخت افزارهای و شبکه زیرساختی بانک‌ها اظهار کرد: هزینه بسیار بالایی برای نوسازی خودپردازها سالانه انجام می‌شود که این هزینه از محل کارمزد قابل تامین نیست. در حال حاضر تقریبا بیش از ۵۵ هزار خودپرداز در کشورمان وجود دارد که سالانه باید حدود ۱۰ درصد آنها نوسازی شوند که هزینه آن را بانک‌ها می‌پردازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: