کد خبر: ۱۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 18 November 2020
بررسی 13 شرکت بیمه نشان می دهد که در مجموع این شرکت ها پنج هزار 547 میلیارد تومان سود درنیمه نخست سال جاری از بازار سرمایه کسب کرده اند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 163 درصد رشد داشته است.

به گزارش   بانکداری ایرانی ، در نیمه نخست سال جاری مهمترین رویداد اقتصادی صعود بی وقفه بازار سهام بود که بسیاری از سرمایه های خرد و کلان را به سوی این بازار روانه کرد بطوری که شاخص کل بازارسهام که ابتدای سال جاری که نزدیک 509 هراز واحد بود با جهش 305 درصدی به عدد دو میلیون 65 واحد رساند.

اما این رشد غیرطبیعی بازار سرمایه که بسیاری از کارشناسان درمورد سقوط آن هشدار دادند به پایان نیمه نخست سال جاری نرسید و در بیستمین روز مرداد ماه در ایستگاه دو میلیون 65 توقف کرد و روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل تا ارتفاع یک میلی 211 واحد عقب نشست. اما جدای از حباب ایجاد شده در این بازار که عوامل مختلفی دارد اما در کل، روند کلی بازار از ابتدای سال تا کنون صعودی بوده است و سرمایه گذاری که با آگاهی وارد این بازار شدند از آن منتفع شده اند.

شرکت های بیمه ای که در طبقه بندی کلی سرمایه گذاران بازار سرمایه ، جزء سرمایه گذاران حقیقی محسوب می شوند و یکی از بخش های که مجاز به سرمایه گذاری در آن هستند بازار سهام است ، بررسی ها نشان می دهد بسیاری از شرکت های بیمه از این فرصت به دست آمده استفاده کرده و سود قابل ملاحظه ای نصیب شده است.

بررسی 13 شرکت بیمه نشان می دهد که در مجموع این شرکت ها پنج هزار 547 میلیارد تومان سود درنیمه نخست سال جاری از بازار سرمایه کسب کرده اند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 163 درصد رشد داشته است این شرکت ها در نیمه نخست سال گذشته حدود دو هزار 211 میلیارد تومان سود کسب کرده بودند.

براساس گزارش های مالی شرکت های بیمه در نیمه نخست سال جاری ، بسیای ازاین شرکت ها در سود آوری جهش داشته اند و چندین برابر نیمه نخست سال گذشته سود کسب کرده اند، این در حالی که اکثر این سود حاصل از سرمایه گذاری در بازار سرمایه بوده است نه عملیات بیمه گری و با توجه به شرایط بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری این شرکت های نمی توانند مانند نیمه نخست سال سود کسب کنند بنابراین باید روی عملیات بیمه گری تمزکر کنند، که با توجه به شرایط اقتصادی به نظر نمی رسید بتوانند در نیمه دوم سال سود قابل ملاحظه ای کسب کنند.

سود سرشار بورس بازی بیمه در نیمه نخست سال
سود سرشار بورس بازی بیمه در نیمه نخست سال
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: