کد خبر: ۱۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 17 November 2020
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید ۱۵ واکسن دام، طیور و آبزیان تا پایان دولت خبر داد و گفت: این واکسن ها در بخش خصوصی به تولید انبوه می رسند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ظهور شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف را از اتفاقات بزرگ و مهم کشور دانست و افزود: امروز ما شاهد حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه های تولید واکسن طیور و آبزیان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی امکان توسعه این نوع محصولات را ندارند، اظهار کرد: ولی در حال حاضر شرکت‌های خصوصی وارد این حوزه شده اند، ضمن آنکه ما شاهد بودیم که این شرکت ها موفق به تولید کیت تشخیص سریع کرونا شدند.

ستاری توانمندی‌های این شرکت‌ها را ناشی از زیرساخت‌های عظیم ایجاد شده در کشور دانست و یادآور شد: وزیر بهداشت در چند هفته گذشته برنامه ریزی برای تولید کیت تشخیص سریع کرونا را اجرایی کرد و امروز ما شاهد بودیم که برخی از کشورها محصولاتی در این زمینه عرضه کردند و دو شرکت دیگر نیز کیت های تولیدی آنها در مرحله تست قرار دارد.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه این اتفاقات نیز در حوزه دامپزشکی در حال رخ دادن است، ادامه داد: این شرکت ها با سرمایه بخش خصوصی ایجاد شده اند که یک اتفاق بسیار درخشان است. چرا که این شرکت ها همراه خود زایش های دیگری را ایجاد خواهند کرد.

ستاری با تاکید بر اینکه تا پایان دولت ۱۵ واکسن دام، طیور و آبزیان به تولید انبوه خواهند رسید، افزود: این محصولات در بخش خصوصی تولید می شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه شرکت های دانش‌بنیان در هر حوزه ای که وارد می شوند می توانند در زمان کوتاه به نتیجه برسند، خاطرنشان کرد: این موسسات قوی امروز به تولید بذر واکسن بومی دست یافتند و ما می توانیم واکسن آنفلوآنزا را در کشور تولید کنیم. در گذشته از آنجایی که این محصولات وارداتی بودند تاثیرگذاری کمی داشتند و ما برای اثرگذاری بیشتر باید بذرهای بومی را در اختیار داشته باشیم. چرا که با توجه به نوع پرندگان مهاجر سیستم صنعتی مرغداری در کشور نیازمند دسترسی به بذرهای واکسن بومی است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه این فعالیت‌ها کمیته‌های مشترکی با وزارت جهاد کشاورزی تشکیل دادیم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند فناوری‌های مورد نیاز این صنعت را توسعه دهند.

برچسب ها: دام و طور ، واکسن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: