کد خبر: ۱۸۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 16 November 2020
شرکت تحقیقاتی آمریکایی «مادرنا» امروز دوشنبه اعلام کرد که واکسن جدیدی برایی مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ کشف کرده است که می‌تواند تا ۹۵ درصد موثر باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از بی بی سی انگلیسی، شرکت مادرنا امروز را روزی بسیار خوب در زمینه تحقیقات برای مهار ویروس کرونا دانست و اعلام کرد قصد دارد مجوز نهایی را برای استفاده از این واکسن از چند هفته آینده دریافت کند.

همچنین روز دوشنبه هفته گذشته و تنها دو روز بعد از اعلام خبر شکست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور از سوی رسانه ها، شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک که بطور مشترک تحقیقاتی را برای تولید واکسن کرونا آغاز انجام می دهند، اعلام کردند که واکسنی برای پیشگیری از کووید-۱۹ کشف کرده اند که می تواند تا ۹۰ درصد موثر واقع شود.

خبر هفته گذشته شرکت فایزر درباره کشف واکسن، در مدت کوتاهی به یکی از مهم ترین اخبار رسانه های جهان تبدیل شد.
این دو شرکت قصد دارند برای تائید استفاده واکسن تا پایان ماه جاری میلادی درخواست دهند.
دهها واکسن مختلف در مراحل پایانی آزمایش قرار دارد، اما این اولین واکسن است که نتایجی را نشان داده است.
این روش از یک رویکرد کاملا آزمایشی استفاده می کند که شامل تزریق بخشی از کد ژنتیکی ویروس است تا به سیستم ایمنی بدن آموزش داده شود.

گزارش رسانه ها حاکی است اعلام خبر موفقیت آمیز بودن این واکسن، بر بازارهای جهانی تاثیر داشته و موجب رشد بازارهای بورس در جهان شده است..

دو شرکت سازنده قصد دارند درخواست صدور مجوز کنند که تا آخر ماه میلادی جاری از این واکسن استفاده شود. با اینکه نتیجه اولیه بر اساس جمعیت کمی بوده اما این دو شرکت مدعی هستند که تا حدود دو هفته دیگر اطلاعات‌شان به حدی می‌رسد که درخواست مجوز کنند.

در جهان بیش از 50 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر هم جان‌باخته‌اند.
فایزر اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰ پنجاه میلیون و در سال ۲۰۲۱ تا ۱/۳ میلیارد دُز واکسن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: