کد خبر: ۱۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 15 November 2020
با دستور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها مکلف به بررسی تخلف برخی شعب در محدودیت‌های تراکنشی و مبارزه با پولشویی شدند.

 با دستور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها مکلف به بررسی تخلف برخی شعب در محدودیت‌های تراکنشی و مبارزه با پولشویی شدند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، عبدالناصر همتی با توجه به نوسانات نرخ ارز ناشی از عملکرد شبکه‌های ارز فردایی که در تلاش برای بر هم زدن تعادل بازار هستند،اعلام کرد: مدیران بانک‌ها مکلف هستند ،تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازارها را از طریق تعبیه سیستم‌ها و سازوکارهای مورد نیاز برای این موضوع با جدیت پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش،طبق ضوابط بانک مرکزی،‌ سقف تراکنش ساتنا برای هر فرد در شبانه روز با استفاده از اینترنت بانک حداکثر 100 میلیون و برای مشتریان حقوقی 200 میلیون تومان است و بیشتر از آن نیازمند ارائه مستندات است.

همچنین دریافت وجه نقد از شعبه هم روزانه حداکثر 15میلیون تومان است و بیش از آن نیاز به تکمیل فرم مخصوص مبارزه با پولشویی دارد.

موضوع مهم دیگری که از سوی برخی بانک ها اجرا نمی شود، اعمال محدودیت تراکنش برای مشتریان زیر 18 سال است. بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، سقف تراکنش های غیرحضوری برداشت روزانه و ماهانه از حساب برای این دسته از مشتریان 15 و 50 میلیون تومان است.

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: