کد خبر: ۱۸۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 10 November 2020
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران موفق به تولید داخلی سیستم ترمز ملی واگن‌های باری برای نخستین شد.

به گزارش ایرنا، «سعید رسولی» امروز در مراسم ورود ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امروز ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن ملحق می‌شود که امیدواریم با مساعدت‌های نظام مالی کشور در سال جهش تولید تا پایان سال تعداد بیشتری از ناوگان در شبکه ریلی به چرخش درآید.

رسولی با اشاره به راه اندازی نهضت بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی که از سال گذشته در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است، گفت: امروز همچنین از طریق تسهیلات خارجی که از سال‌های گذشته فراهم شده بود ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی اضافه کردیم که به ارتقای ایمنی شبکه ریلی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: با همت کارخانجات راه‌آهن و حمایت از تولید داخل، امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیستم ترمز واگن جزو سامانه‌های وارداتی بود که ۱۰۰ درصد در آن وابستگی خارجی وجود داشت ولی امروز توانسته در داخل تولید کنیم.

به گزارش ایرنا امروز، ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری وارد شبکه ریلی شد که ارزش ریالی این ناوگان ۳۶۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ضمن اینکه ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل دار با استفاده از تسهیلات مالی خارجی تأمین و وارد شبکه ریلی شده است. مراسم امروز ششمین مرحله از الحاق ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور بود. از ابتدای امسال تا کنون ٤٦٦دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل وارد شبکه ریلی شدهاست.

برچسب ها: قطار ، راه آهن ، تولید واگن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: