کد خبر: ۱۸۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 06 November 2020
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که توصیه ما به مردم این است که به رستوران نروند، به ارائه نکاتی برای مصرف غذاها در رستوران‌‌ها پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سیما سادات لاری با بیان این‌‌که در ایام همه‌‌گیری بیماری کرونا در کشور رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در رستوران‌‌ها و مراکز طبخ غذا اهمیت ویژه‌‌ای دارد، اظهار کرد: توصیه ما به مردم کشورمان این است که به رستوران نروند؛ از مراکزی که طبخ غذای بیرون‌‌بر دارند، سفارش غذا بدهند؛ در صورت داشتن بیماری زمینه‌‌ای جداً از رفتن به رستوران خودداری کنند؛ مردم از حضور در رستوران‌‌هایی که بیش از ظرفیت 50 درصدی خود استفاده می‌‌کنند یا دارای سیستم تهویه نامناسب هستند، اجتناب کنند.

وی افزود: در صورت حضور در رستوران‌‌ها از میزهای غذاخوری که پوشش یکبار مصرف دارند استفاده کنید؛ شست‌‌وشو و ضدعفونی‌‌کردن دست‌‌ها را قبل و بعد از صرف غذا فراموش نکنید؛ برای سفارش نوشیدنی در کنار غذا، حتماً نوشیدنی‌‌های بسته‌‌بندی‌‌شده سفارش دهید. از نی‌‌های یکبار مصرف بسته‌‌بندی‌‌شده یا لیوان یکبار مصرف استفاده کنید.

وی ادامه داد: نمک، فلفل، سماق، در بسته‌‌بندی‌‌های یکبارمصرف یک‌‌نفره سرو شود و از نمکدان استفاده نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: صرفاً نسبت به سفارش سالاد و سبزیجات دارای بسته‌‌بندی یکابر مصرف دارای مجوز اقدام کنید و از پرداخت وجه نقد به طور جد خودداری و از دستگاه کارتخوان استفاده کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: