کد خبر: ۱۸۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 03 November 2020
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان برای فروشگاه‌ها و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان در سطح استان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «عباس قبادی» در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران افزود: تزریق ۳۰ هزار تن برنج به بازار به طور حتم تاثیرگذار خواهد بود و استان‌ها می‌توانند نسبت به تحویل برنج اقدام کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به ۱۰۰ قلم کالا در این نشست مطرح شد و نسبت به ماه گذشته به جز از یکی دو قلم کالا، در اکثر کالاها ثبات نسبی قیمت را در بازار شاهد هستیم.

ترخیص کالاهای گمرکی از فردا

قبادی در خصوص کالاهای رسوبی در بنادر نیز اظهار داشت: قرار شد که بخشی از این کالاها که قریب به ۳ تا ۴ میلیون تن است با تلاش وزیر صمت و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با همکاری گمرک و بانک مرکزی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شوند که ورود این کالاها تاثیر خوبی بر جای می گذارد.

رفع مشکل بازار روغن خوراکی تا پایان هفته

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره روغن خوراکی در کشور گفت: در بحث روغن یک وقفه‌ای در تولید به وجود آمده که از هفته گذشته با افزایش تولید و عرضه محصول به بازار در حال رفع شدن است و تا پایان هفته، برای روغن خوراکی مشکلی نخواهیم داشت.

وی مشکل تحویل روغن خام به کارخانه‌ها را یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل دانست و افزود: این مشکل حل شده و تولید در حال انجام است.

کاهش تولید و عرضه علت افزایش قیمت مرغ

قبادی درباره قیمت مرغ در بازار اظهارداشت: در بحث جوجه‌ریزی مشکلاتی وجود دارد و وقتی تولید کم باشد عرضه هم کم می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مقرر شد مشکل مرغداران حل شود و جوجه ریزی افزایش پیدا کند و با نزدیکی به انتهای سال، تولید مرغ بیشتر خواهد شد.

وی گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین ارز و تخصیص آن باید کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت هم در زمینه نظارت، فعال خواهند بود تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.

افزایش قیمت مواد شوینده و لبنی منتفی شد

دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت در مواد شوینده و محصولات لبنی را منتفی دانست و افزود:، چون صادرات محصولات لبنی بیشتر شده و قیمت شیرخام هم برای کارخانه‌ها افزایش یافته نوساناتی را در بازار شاهد بودیم، اما قیمت کالاهایی که مشمول قیمت گذاری بودند، هیچ تغییری نداشته است.

قبادی گفت: قرار است در روزهای آینده در مورد موضوع لبنیات تصمیم گیری شود، اما هرگونه افزایش قیمت برای محصولات لبنی منتفی است و مورد تأیید نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: