کد خبر: ۱۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 02 November 2020
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از تخصیص وام ۶۰ میلیارد تومانی برای تأمین خودروهای محیط‌بانان خبر داد و گفت: موافقت نهایی تخصیص این وام برای تأمین خودرو و موتور سیکلت مناسب برای محیط‌بانان اخذ شده است.

به گزارش تسنیم؛ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 99 حقوق محیط‌بانان 50 درصد افزایش یافته است، در پاسخ به این پرسش که چرا در این چارچوب هنوز افزایش جیره غذایی مستقل برای آنها در نظر گرفته و پرداخت نشده است، اظهار کرد: هر ساله میزان افزایش میزان افزایش جیره غذایی و مبلغ دقیق آن برای محیط‌بانان، در بودجه‌های سنواتی، دارای ردیف مستقلی نبود که امسال نیز به این چالش برخورد کردیم.

وی اضافه کرد: تا الآن و همزمان با افزایش 50 درصدی حقوق محیط‌بان، مبلغ مشخصی را برای ردیف جیره غذایی آنها نداشتیم و پرداختی صورت نگرفته است که با پیگیری‌هایی که از سوی یگان محیط زیست انجام دادیم این مشکل برطرف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به جزئیاتی از پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل جیره غذایی محیط‌بانان اشاره و تصریح کرد: مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته و بنده نیز ملاقاتی را با یکی از معاونان سازمان‌ برنامه و بودجه داشتم، آنها نیز پذیرفتند که محیط‌بانان به دلیل اینکه مانند کارکنان لشکری خدمت می‌کنند، جیره غذایی مستقل و نیز استحقاقی سالیانه‌ به آنها تعلق گیرد.

محبت‌خانی همچنین درباره میزان جیره غذایی محیط‌بانان و نحوه پرداخت معوقات به آنها اشاره کرد و گفت: این توافق برای پرداخت 450 هزار تومان به ازای هر محیط‌بان برای جیره غذایی ماهانه، با امضای رئیس سازمان محیط زیست، تحویل سازمان برنامه و بودجه و قرار شد که از سال آینده نیز از ماه‌های ابتدایی سال برای محیط‌بانان به عنوان ردیف مستقل پرداخت شود.

وی ادامه داد: جیره غذایی ماهانه برای محیط‌بانان، به ازای هر محیط‌بان 450 هزار تومان پرداخت می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا این معوقات در 7 ماه گذشته سال جاری نیز پرداخت می‌شود، یادآور شد: برای پرداخت معوقات جیره غذایی، تجهیزات و البسه محیط‌‌بانان قولی از سوی سازمان برنامه و بودجه به ما ندادند اما پیگیر این موضوع برای پرداخت معوقات 7 ماه گذشته نیز هستیم.

محبت‌خانی همچنین درباره برنامه‌های یگان محیط زیست برای تأمین البسه مناسب جهت محیط‌بانان در فصول سرد گفت: علت اصلی که این جیره‌ها پرداخت می‌شود این است که محیط‌بانان مانند کارکنان لشکری خدمت می‌کنند و استحقاقی سالیانه برای آنها نیز در نظر گرفته شده که در چارچوب جیره سالیانه به آنها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که در سال آینده این استحقاق‌های سالیانه که شامل البسه و وسایل شخصی است، به صورت ردیف بودجه مستقل در اختیار یگان حفاظت قرار گیرد تا شرمنده محیط‌بانان در حوزه البسه نیز نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین به مشکل تأمین بنزین و خودروی مناسب برای محیط‌بانان اشاره کرد گفت: قطعا مشکلات محیط‌بانان در این حوزه به جاست، در حوزه وسیله نقلیه، با تخصیص 60 میلیارد تومان وام برای این موضوع موافقت شد، تأییدیه‌های آن را گرفتیم و قول می‌‌دهم در حوزه خودرو و موتور سیکلت نیز برای محیط‌بانان شاهد تحول خوبی باشیم.

محبت‌خانی ادامه داد: موافقت نهایی وام 60 میلیارد تومانی برای تأمین خودروهای مناسب، به تازگی انجام شده و الآن برای اینکه با این اعتبار چه خریدی در جهت پیشبرد امور محیط‌بانان صورت گیرد، استعلامات از فرمانداران و مدیران کل استان‌ها و محیط‌بانان صورت گرفته که همه آنها بر خرید و تأمین خودروهای مناسب در این حوزه تأکید کردند و نظر یگان حفاظت محیط زیست را هم به صورت کتبی به دستگاه مربوطه اعلام کردیم که انشاء‌الله تا پایان سالجاری این کار انجام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بر این نکته تأکید کرد که برای حل مشکل بنزین خودروهای محیط‌‌بانان راهکارهایی اندیشیده شده و اعلام کرد که تاکنون اجازه نداده‌اند که هیچ محیط‌‌بانی با مشکل کمبود بنزین برای خودوری‌اش در حین مأموریت و گشت‌زنی مواجه شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تا پایان سال به تعداد محیط‌بانان افزوده شود، خاطرنشان کرد: برای محیط‌بانان قراردادی ، قولی را رئیس سازمان محیط زیست به صورت شفاهی از رئیس سازمان اداری و استخدامی گرفته که در نامه‌ای با امضای آقای کلانتری، اسامی این محیط‌بانان را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده‌ایم و اگر مجوز دهند که آنها به پیمانی تبدیل شوند، حقوق و مزایای‌شان ارتقا پیدا خواهد کرد، پیگیر هستیم که این کار انجام شود.

برچسب ها: محیط بانان ، بودجه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: