کد خبر: ۱۸۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 02 November 2020
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از آموزش عالی و در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تا کنون ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره تسهيلات به ارزش ۱۸۸۵ ميليارد ريال به دانشجويان پرداخت کرده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از آموزش عالی و در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تا کنون ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره تسهيلات به ارزش ۱۸۸۵ ميليارد ريال به دانشجويان پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، هزینه‌های دوره دانشجويي فرزندان دغدغه بسياري از خانواده‌هاست؛ به‌ويژه در سال‌هاي اخير که تورم باعث شده قدرت خريد خانوارها بيش از پيش کاهش يابد. علاوه بر هزينه‌هايي همچون سکونت، رفت‌وآمد، خريد اقلام آموزشي و... اغلب دانشجويان كشور براي تحصيل در دانشگاه شهريه پرداخت مي‌كنند. دانشجويان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، پيام نور و همچنين دانشجويان شبانه دانشگاه‌هاي سراسري ملزم به پرداخت شهريه هستند که اين مورد نيز به هزينه‌هايي که پيش‌تر گفته شد، افزوده مي‌شود.

نکته دیگر اینکه دانشجویان در زمان تحصیل خود امکان زيادي براي فعاليت شغلي و درآمدزايي ندارند؛ زيرا بخش عمده وقت آن‌ها به آموزش و پژوهش مي‌گذرد. به‌عبارتي درباره قشري صحبت مي‌کنيم كه هنوز وارد بازار كار نشده و درآمدي ندارد، اما تحصيلش هزينه‌هايي را براي خانوار ايجاد مي‌كند.

در شرایطی که بسیاری از خانوارها براي پرداخت هزينه‌هاي روتين خود نيز با دشواري‌هايي روبرو هستند، پرداخت هزينه‌اي قابل توجه براي تحصيل فرزندان در مراکز آموزش عالي مي‌تواند آن‌ها را با مشکلاتي روبرو کند. اگر هم بنا باشد خود دانشجو وارد بازار كار شود، هم احتمال ضربه خوردن به تحصيل وي وجود دارد و هم اينكه احتمالاً نمي‌تواند تمام هزينه‌هاي تحصيل خود را پوشش دهد؛ زيرا مشاغلي كه دانشجويان امكان كار در آن‌ها را دارند، عمدتاً مشاغل پاره‌وقتي هستند كه دستمزد زيادي ندارند. افزون بر اين، حمايت از دانشجويان مي‌تواند به‌طور غيرمستقيم بر پيشرفت علمي كشور نيز اثرگذار باشد.

بانک مهر ایران با عنایت به مواردی که گفته شد، تسهیلاتي را براي دانشجويان در نظر گرفته تا ضمن پرداخت بخشي از هزينه‌هاي تحصيل خود بتوانند با آرامش خاطر دوران دانشگاه خود را پشت سر بگذارند. با دريافت اين تسهيلات از بانک مهر ايران، در حقيقت باري هم از روي دوش خانواده‌هاي دانشجويان برداشته مي‌شود. گفتني است از آنجا که بانك مهر ايران، يك بانك تخصصي قرض‌الحسنه است، تمام تسهيلات پرداخت شده از سوي اين بانك بدون سود و تنها مشمول دريافت كارمزد حداكثر ۴ درصدي است.

بانک مهر ایران در همکاری با نهادهای مختلف دانشگاهی تسهيلات مختلفي را براي دانشجويان در نظر گرفته است. در اين راستا بانک مهر ايران تا کنون در قالب تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجويي ۶۷هزار فقره تسهيلات به ارزش ۹۱۰ ميليارد ريال پرداخت كرده است. همچنين اين بانك در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ پيام نور ۲۳۰۰ فقره تسهيلات به ارزش ۷۵ ميليارد ريال و دانشگاه آزاد اسلامي ۷۳۵۰ فقره تسهيلات به ارزش ۹۰۰ ميليارد ريال پرداخت كرده است. مجموع تسهيلاتي كه بانك مهر ايران تا كنون در چارچوب تفاهم‌نامه با اين نهادهاي پرداخت كرده به ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره به ارزش ۱۸۸۵ ميليارد ريال مي‌رسد.

برچسب ها: بانک مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: