کد خبر: ۱۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 27 October 2020
مدیرعامل شرکت تولیدنیروی برق حرارتی گفت: طلب ۲۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت از سازمان هدفمندی یارانه ها، مانع از انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی است.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محسن طرزطلب، با اشاره به اینکه تعمیرات نیروگاهی از یک ماه گذشته شروع شده است افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها، بهای برق دریافت شده از مردم به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز و پس از دو هفته باید به صنعت برق اختصاص یابد که این روند در شش ماه گذشته با کندی مواجه شده است.

وی گفت: در حال حاضر طلب صنعت برق از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ۵ هزار میلیارد تومان است که ۲,۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم متعلق به بخش تولید و شرکت تولید نیرو برق حرارتی است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه به دنبال وصول این طلب برای ادامه تعمیرات نیروگاه‌ها هستیم ادامه داد: این اعتبار برای خرید تجهیزات، قطعات و فعالیت‌های پیمانکاری است.

طرزطلب گفت: همه تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی در بخش دولتی و خصوصی از شرکت‌های ایرانی تأمین می‌شود و در این بخش نیاز نیروگاه‌ها به واردات فقط برای مواد اولیه و اندک است.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر حداکثر نیاز کشور به برق ۳۹ تا ۴۰ هزار مگاوات است و مابقی توان نیروگاه‌های کشور در تعمیرات قرار گرفته و یا عدم نیاز خورده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: