کد خبر: ۱۸۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 06 October 2020
با اقدامات دولت چین برای تسهیل تأمین مالی تجارت برون مرزی، این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی با افزایش مداوم بدهی های خارجی مواجه شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از شینهوا، با اقدامات دولت چین برای تسهیل تأمین مالی تجارت برون مرزی، این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی با افزایش مداوم بدهی های خارجی مواجه شده است.

داده های سازمان دولتی ارز خارجی چین نشان می دهد که بدهی های خارجی باقیمانده این کشور در پایان نیمه اول سال 2020 به 2.13 تریلیون دلار آمریکا رسیده که نسبت به پایان سال 2019 3.7 درصد یا 75.1 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این افزایش در حالی صورت گرفت که این کشور اقدامات گسترده ای را برای تسهیل تأمین مالی برون مرزی و حمایت از شرکت های آسیب دیده از بحران کرونا و بیماری کووید-19 انجام داده است.

از جمله این اقدامات این است که دولت چین یک پارامتر اصلی را در مدیریت احتیاطی کلان خود در ماه مارس اصلاح کرد تا با کاهش تشریفات اداری برای صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت های داخلی به آن ها اجازه دهد از وام های خارجی بیشتری استفاده کنند.

دولت چین گفت، افزایش بدهی خارجی نتیجه ترکیبی از ادامه بازگشایی کسب و کار ها توسط دولت، سیاست های تسهیل تأمین مالی برون مرزی و همچنین تمایلات صعودی در بین سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار چین است.

به گفته این دولت، اندازه بدهی های خارجی این کشور معقول است در حالی که این ساختار به طور مداوم بهبود یافته است و خطر بدهی خارجی به طور کلی قابل کنترل است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: