کد خبر: ۱۸۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 05 October 2020
اعلام توانگری مالی 21 شرکت بیمه ای ؛
چهار شرکت بیمه ای ایران معین ، بیمه ملت ، بیمه پاسارگاد و بیمه دی بالا ترین نسبت توانگری مالی در بین این 21 شرکت دارند بطوری نسبت توانگری این چهار شرکت بیشتر از 200 درصد است .

20 شرکت در سطح یک توانگری مالی / رشد7 درصدی میانگین نسبت مالی بیمه هابه گزارش بانکداری ایرانی ، براساس اعلام بیمه مرکزی 20 شرکت بیمه ای درسطح یک توانگری مالی قرار دارند و میانگین نسبت توانگری این 21 شرکت نسبت به سال گذشته 7.29 رشد داشته است.

شرکتهاي بیمه در اجراي مقررات مصوب شوراي عالی بیمه (آیین نامه شماره69) موظفند توانگري مالی خود را پس از حسابرسی صورت هاي مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزي ارسال کنند. بر همین اساس اداره کل نظارت مالی بیمه مرکزی نیز پس از بررسی و کنترل محاسبات، آخرین وضعیت نسبت توانگري هر یک از شرکت هاي بیمه را اعلام می کند.

براساس تازه ترین به روزسانی توانگری بیمه ها از سوی بیمه مرکزی از بین 21 شرکت بیمه ای 20 شرکت در سطح یک توانگری مالی قرار دارند که نسبت توانگری مالی آنها 100 درصد ویا بیشتر از آن است این در حالی که است در سال گذشته از بین این شرکت ها 17 شرکت در سطح یک توانگری مالی قرار داشته اند که نشان دهنده ارتقا 3 شرکت از سطح دو توانگری مالی به سطح یک در سال جاری است.

بررسی نسبت توانگری مالی این 21 شرکت نشان می دهد نسبت توانگری مالی برخی شرکت ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و برخی کاهش ، اما بطور میانگین سطح توانگری این 21 شرکت نسبت به سال گذشته 7.29 درصد افزایش داشته است، نسبت توانگری مالی این شرکت بطورمیانگین سال گذشته 147.47 درصد برآورد شده بود که درسال جاری به 154.76 درصد برآورد می شود.

بیمه مرکزي به بیمه گذاران توصیه می کند به سطح توانگري مالی شرکت هاي بیمه که توسط بیمه مرکزي تأیید و اطلاع رسانی می شود به عنوان یکی از معیارهاي انتخاب بیمه گر خود توجه کنند و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه، نحوه رسیدگی وپرداخت خسارت و ظرفیت مجاز نگهداري و قبولی ریسک در شرکت هاي بیمه غفلت نکنند.

برهمین اساس چهار شرکت بیمه ای ایران معین ، بیمه ملت ، بیمه پاسارگاد و بیمه دی بالا ترین نسبت توانگری مالی در بین این 21 شرکت دارند بطوری نسبت توانگری این چهار شرکت بیشتر از 200 درصد است .

20 شرکت در سطح یک توانگری مالی / رشد7 درصدی میانگین نسبت مالی بیمه ها
 

 

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: