کد خبر: ۱۸۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - 04 October 2020
شرکت های «سونی» و «کیوکسیا»، به علت خطر مواجه شدن با خسارات قابل توجه در اثر تحریم های گسترده آمریکا علیه هوآوی، خواستار دریافت مجوز از واشنگتن برای ادامه فعالیت تجاری با این غول فناوری چینی شدند.


به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شرکت های «سونی» و «کیوکسیا»، تولیدکننده مموری کامپیوتر، به علت خطر مواجه شدن با خسارات قابل توجه در اثر تحریم های گسترده آمریکا علیه هوآوی، خواستار دریافت مجوز از واشنگتن برای ادامه فعالیت تجاری با این غول فناوری چینی شدند.

روزنامه نیکی امروز بدون توضیح اینکه چه زمانی درخواست ها ارائه شده است، گزارش داد این دو شرکت هنوز از مقامات آمریکایی مجوزی دریافت نکردند.

اگر این دو شرکت نتوانند مجوز لازم را کسب کنند، باید تلاش کنند تا خلا ناشی از خسارت عدم فروش به این تولیدکننده چینی تجهیزات مخابراتی را پر کنند.

هوآوی، دومین خریدار بزرگ سنسورهای تصویری سونی برای گوشی های هوشمند پس از اپل است و حدود 20 درصد فروش آن را به خود اختصاص داده است.

خسارت ناشی از دست دادن چنین مشتری بزرگی به پی آمدهای پس از شیوع کرونا که به شدت به بخش سنسورهای تصویری سونی آسیب زده، افزوده خواهد شد.

شرکت «کیوکسیا»، دومین شرکت بزرگ سازنده تراشه حافظه (نام پیشین: توشیبا مموری هلدینگز)، ماه گذشته، نسبت به محدودیت های آمریکا برای هدف قرار دادن هوآوی هشدار داده بود که این اقدام می تواند سبب پر شدن بازار چیپ های حافظه و کاهش قیمت ها شود.

این شرکت ها، نخستین شرکت هایی از فهرست بلندبالای تامین کنندگان هوآوی نیستند که تلاش می کنند محدودیت های امریکا را دور بزنند. برای مثال، «اینتل»، شرکت تولیدکننده چیپ، چنین مجوزی از دولت آمریکا دریافت کرده و آن را در ماه سپتامبر اعلام کرد. به نظر می رسد برخی شرکت های فناوری دیگر نیز هنوز در انتظار دریافت مجوز هستند نظیر سامسونگ و SK hynix کره جنوبی، کوآلکام آمریکا و SMIC، شرکت بزرگ تولیدکننده چیپ در چین.

برچسب ها: سونی ، هوآوی ، آمریکا ، تحریم ، چین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: